• Anonym (Aldrig mer)

Kan man ta abortpiller direkt?

Om jag får pos säg v 4+0.
    Kan jag direkt ringa sjukhuset och få abortpiller?

• Svar på tråden Kan man ta abortpiller direkt?
  • Anonym (Ja om du vill)

Jag vet knappt om jag förstår din fråga men om du är gravid så får du göra abort om du vill det. Men du behöver kontakta kvinnokliniken först för att fastställa att du är gravid. Du kan inte bara ringa dit och få tabletter utskrivna.

Vid en abort måste du först ta en tablett på sjukhuset som avstannar graviditeten och sedan kan du få ta tabletterna som startar själva aborten hemma.

Efter att själv ha gjort en abort som jag ångrar så vill jag råda dig att tänka igenom beslutet ordentligt innan.

• Anonym (Vänta)

Jag fick vänta två veckor efter jag plussat för de ville kunna se något på VUL, sedan fick jag göra aborten.

• Anonym (Aldrig mer)
    Anonym (Vänta) skrev 2014-10-14 18:23:06 följande:

Jag fick vänta två veckor efter jag plussat för de ville kunna se något på VUL, sedan fick jag göra aborten.

Men det är ju många som gjort abort i v 5-6.

Hur gjorde de då?

Jag tänker aldrig vänta för då blir det för sent för mig enligt min uppfattning om när man (läs jag) kan göra det öht. Då åker jag någonannanstans för det.
  • Anonym (Aldrig mer)

Är helt säker men måste före 7 v. Testar man pos på sjukhuset så är man ju gravid och det är helt avgörande att jag får avbryta så fort det bara går. Har inte testat än men är regelbunden och vet när äl var.

• Anonym (Vänta)

Kan skilja sig mellan olika landsting hur deras rutiner ser ut.

Anonym (Aldrig mer) skrev 2014-10-14 19:47:39 följande:

Hur gjorde de då?

Jag tänker aldrig vänta för då blir det för sent för mig enligt min uppfattning om när man (läs jag) kan göra det öht. Då åker jag någonannanstans för det.

• Anonym (Vänta)

Anonym (Aldrig mer) skrev 2014-10-14 19:47:39 följande:

Hur gjorde de då?

• Anonym (Aldrig mer)
    Anonym (Vänta) skrev 2014-10-14 20:24:18 följande:

Då får jag göra det i annat isåfall. Eller om man kan få undantag? för det går inte ihop med min tro att avbryta om det gått 7 v eller mer? ..då kan jag inte :(
  • Anonym (Aldrig mer)

Har jag verkar osäker?

Nej.

36 år, fem barn, ensam, kroppen orkar inte mer, jag orkar inte mer.

Så ja är väldigt väldigt säker.

Så lägg ner skitpratet.

Vill veta hur jag avbryter i vecka 4-6 enbart.

• Anonym (Hmmm)

Om du vet att du intr vill ha fler barn varför använder du inte preventiv medel då för? Verkar som att folk ser abort som just en sån metod och det gör mig spyfärdig på folk som tänker på det sättet.

• Anonym (Aldrig mer)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-10-15 07:46:20 följande:

Om du vet att du intr vill ha fler barn varför använder du inte preventiv medel då för? Verkar som att folk ser abort som just en sån metod och det gör mig spyfärdig på folk som tänker på det sättet.

Tråkigt för dig då ;)

Kan du inte föda barn själv eller?

Jag är ju mycket fertil jag.
  • Anonym (Vänta)
    Anonym (Aldrig mer) skrev 2014-10-15 09:14:12 följande:

Tråkigt för dig då ;)

Tråkig attityd och inställning mot medmänniskor och livet verkar du ha iaf.

Ring din gyn/kvinnoklinik och förklara läget så hjälper de dig förhoppningsvis omgående.

De kan även hjälpa dig med att hitta en bättre preventivmedelslösnkng framöver eftersom den du använder nu tydligen brustit.

Hoppas det löser sig!
  • Chrysabelle

Funderat på att sterilisera dig? Då slipper du sådant här i framtiden.

• Anonym (Aldrig mer)

Svarade på ett otrevligt svar.

Funderat på det ja men vill inte ändå.

Nä nu skiter jag i om det går långt jag aborterterar ändå

• Anonym (Aldrig mer)
    Anonym (..) skrev 2014-10-15 14:40:47 följande:

otrevlig du är på dina svar "lägg ner skitpratet" lägg inte upp en tråd och be om svar om du bara ska vara otrevlig

Därför att det är skitprat om man kommer med uppmaningar att "tänk dig för".när man endast frågar hur man gör för att avbryta tidigt.
  • Anonym (Aldrig mer)
    Anonym (..) skrev 2014-10-15 23:33:18 följande:

Är inte skitprat i huvudtaget när folk bara försöker vara snäll och säga åt dig att inte göra något om du inte är säker så du kanske ångrar dig sen. Herregud människa, riktigt otrevlig är du.

Självklart är det skitsnack eftersom jag är säker och

enbart frågade efter hur man tar bort så tidigt möjligt .

Det är bara massa enspåriga abortmotståndare här.
  • Anonym (s)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-10-15 07:46:20 följande:

Det gör mig "spyfärdig" när folk skriver saker som detta i en tråd där ts inte nämnt ett ord om hur de skyddat sig? Preventivmedel ger inte alltid fullt skydd.

Men vill man inte ha fler barn så steriliserar man sig, vilket borde vara enklast om TS nu är så säker på att hon inte vill ha fler barn :)
  • Anonym (s)
    Anonym (Aldrig mer) skrev 2014-10-15 09:14:12 följande:
    Tråkigt för dig då ;)

Även om folk är otrevliga enligt dig så svarar man inte på det viset. Jäkligt otrevligt.

/barnlös
  • Anonym (Aldrig mer)

Har donerat ägg till barnlösa så där har jag nog gjort mitt.

• Anonym (s)
    Anonym (Aldrig mer) skrev 2014-10-19 15:08:49 följande:

Har donerat ägg till barnlösa så där har jag nog gjort mitt.

Så det ger dig någon form av rättighet att vara elak?

/barnlös (dvs kan inte bli gravid, ALLS)
Svar på tråden Kan man ta abortpiller direkt?