• Mammatilltrestycken

Klassträff

Funderar på att dra ihop en klassträff med gänget från förr. Kan man göra så att jag ordnar allting. Lokal, mat... Hela planeringen. Ordna med inbjudan och på inbjudan skriva att det kostar en liten slant eller ska jag som tar initiativet stå för kalaset?

Åsikter? Tips och idéer?

• Svar på tråden Klassträff
  • Hallonpaaaj
    Mammatilltrestycken skrev 2014-10-18 20:48:04 följande:

Funderar på att dra ihop en klassträff med gänget från förr. Kan man göra så att jag ordnar allting. Lokal, mat... Hela planeringen. Ordna med inbjudan och på inbjudan skriva att det kostar en liten slant eller ska jag som tar initiativet stå för kalaset?

Åsikter? Tips och idéer?

Man kan ju skicka ut till de man ska bjuda att de som är intresserade har lust får jätte gärna hjälpa till med maten och betala en slant!:) annars kan man också såklart skiva att vill man komma så kostar det 200 kr men då får man uppleva mkt skoj! Ska det bli nått så måste ju alla lägga en slant! :)
  • lilly

Beroende på hur många ni är så kan det ju bli väldigt dyrt och då tycker jag inte det är fel att du begär lite ersättning om du ex hyr lokal och anställer cateringfirma. Om det istället är så att ni blir 4-5 st och du bjuder hem så hade jag känt mig dum för att ta betalt. Blir man hembjuden ser jag också det som en självklarhet att man står för allt själv. Blev hembjuden till en kompis en gång (då bodde vi visserligen hemma hos föräldrarna) och jag höll på att sätta i halsen och tyckte nästintill att det var ohövligt när hon krävde att jag skulle lägga 150 kr innan jag gick. Det jag åt kostade inte ens det! Har själv bjudit kompisar på tjejkvällar hemma och jag skulle aldrig få för mig att ta betalt för det. Men om du ska ta betalt eller inte tycker jag beror på hur många ni blir och var det ska hållas osv.

Svar på tråden Klassträff