• Mial 83

vecka 27 och sammandragningar och tryck nedåt

Hej! Skulle behöva lite råd.. Jag är gravid i vecka 27 (26+3) med andra barnet och börjar bli orolig. Har de sista dagarna eller veckan nästan känt ett obehagligt tryck nere i magen och i underlivet. Samtidigt som jag tycker att sammandragningar blir fler och mer obehagliga.

Var hos Bm igår på vanlig kontroll. Tog upp detta och hon sa att bebis låg med huvudet nedåt och att det är säkert det som orsakar den tryckande känslan. Och jag var inte på tillräckligt eller vad man ska säga utan tog hennes svar och tackade för mig ;)

Det spänner/trycker i magen och i underlivet vid minsta rörelse nu idag. Och mer molvärk bak i ryggen. Om jag blir orolig kan jag ringa förlossningen då eller var ska jag ringa? Bm här på orten har knappt aldrig teletid och läkare har de inte på plats.

Jag kanske bara är fjantig.. men det känns inte riktigt bra att det inte släpper eller minskar.

• Svar på tråden vecka 27 och sammandragningar och tryck nedåt
  • Skumbollen

Klart du skall ringa om du är orolig, det är ju väldigt vanligt med mycket sammandragningar och förvärkar med andra barnet, något som jag tycker de verkar glömma berätta när man väntar tvåan.

• Mial 83

Ja de verkar tycka att man ska kunna allt nu ;)

Ja det är ju vanligt...Känns bara så drastiskt att ringa förlossningen. Fast det är väl kanske ändå dit man ringer? Ena sekunden känner jag att nu måste jag ringa detta känns inte bra... men sen vill jag inte ringa "i onödan" eller så... Svårt att avgöra vad som är normalt och vad som bör kollas upp.

• MysanB

Hut ha de gått? Är sj i v 33 med tredje barnet å känner precis samma sak, men jag sku tro att det är bebis som kanske fixerar sig.. Vissa bebisar kan fixera sig tidigt å andra inte alls! ;)

• Mial 83

Det känns likadant än... har inte ringt dock, än ;)

Får se hur det känns imorgon. Ja det kanske kan vara så! Känns aningen tidigt dock..? Kan det ge sammandragningar?

Har du hört med förlossningen eller bm? :)

Svar på tråden vecka 27 och sammandragningar och tryck nedåt