• Anonym (Vilsen)

en abort för barnens skull?

Jag har hamnat i en situation jag inte velat hamna i. Jag är gravid, oplanerat och i en väldigt dum tidpunkt.

Jag har två barn sedan tidigare dom är rätt aktiva och älskar att vara ute och göra saker.

Jag överväger abort då jag redan nu i vecka 5-6 känner av foglossningen. Ska mina barn bli "drabbade" för jag vill behålla men risk finns att jag mår skit?

Sedan ärndet ekonomin som spelar roll, jag och sambon har ingen topplön men vi får det att funka, hur blir det med en till? Mer utgifter. ..

• Svar på tråden en abort för barnens skull?
  • Anonym (nej)

Abort gör man för sin egen skull, inte för någon annans. Och att du skulle göra abort för att du under 9 MÅNADERS tid KANSKE inte kan vara så aktiv med dina barn som du skulle vilja, det låter enbart dumt! Här pratar vi om ett syskon som de sedan kommer att ha glädje av i 80 ÅR, om allt går bra.

Om ekonomin funkar, är det väl inget problem. Det är klart att det blir mera utgifter, men blir det så att ni måste avstå något? I så fall får du väl fundera på vad du värdesätter mera. Barnet eller det du måste avstå.

Svar på tråden en abort för barnens skull?