• Emmask

öronproppar som blockerar ljud?

Vi söker öronproppar som verkligen blockerar ljudet i rummet. De flesta reducerar bara höga ljud, men vi vill att den ena föräldern ska kunna blockera ljudet av barnet så att vi kan sova tillsammans i samma rum utan att båda vaknar när hon ska äta eller bara gnyr genom nätterna. Googlat men hittar inget. Tips? Tack för hjälpen!

• Svar på tråden öronproppar som blockerar ljud?
  • Alexi

Jag har i perioder sovit med vanliga öronproppar, såna skumvarianter som säljs överallt och det brukar bli knäpptyst och jag har inte hört barnen eller snarkande make alls.

Har ni testat att sova med öronpropparna?

• Natulcien

Jag har använt öronproppar som finns på Apoteket i en rosa ask. Vaxproppar. Tidigare hette de Calmor, men de har utgått, så nu finns något liknande men annat märke. Det blir verkligen tyst, så tyst att man hör blodet brusa i hjärnan istället...

• Natulcien
    Natulcien skrev 2014-10-25 10:24:18 följande:

Jag har använt öronproppar som finns på Apoteket i en rosa ask. Vaxproppar. Tidigare hette de Calmor, men de har utgått, så nu finns något liknande men annat märke. Det blir verkligen tyst, så tyst att man hör blodet brusa i hjärnan istället...

Calmor finns tydligen kvar på nätet ändå, såg jag nu. Kolla Apotekets hemsida!
  • molltroll

Öronproppar i silikon finns på Apoteket och funkar kanon! Stänger ute allt ljud och de är formbara

• Emmask
    molltroll skrev 2014-10-25 10:57:18 följande:

Öronproppar i silikon finns på Apoteket och funkar kanon! Stänger ute allt ljud och de är formbara smile1.gif

Äh det ska jag kika på. Tycker vanliga släpper igen så mycket ljud även om jag får in dem riktigt. Har sovit med olika sorter i en månad nu men är inte nöjd.
Svar på tråden öronproppar som blockerar ljud?