Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Skarpt läge nu för det troll som går under en massa fejkalias i samhällsforumet och spammar sönder forum. Snart är han nog avstängd för gott. Bye bye, Runes...

• Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2014-10-31 03:04:46 följande:

Jag läste "fekalias" fast i detta fall spelar det nog ingen roll. Ungefär samma.

Ingen risk, den skribenten lär nog återuppstå i ett forum nära dig.

Jag ryser inför blotta tanken.
  • Sensitiveguy
    Krixx skrev 2014-10-30 19:58:44 följande:

* Begränsad invandring leder inte automatiskt till mer pengar för skola, vård och försvaret.

* Sverige tar emot mindre än 0,5% av världens flyktingar. Inte ens med SD-matematik kan det räknas som alla.

* Finland är inte med i NATO...

* Terrorbrott utreds av polisen i Sverige. Det är inte militärens uppgift att utreda eller förebygga brott.

PK är ett begrepp som används av folk är för fega/korkade för att erkänna/inse att de är rasister...

• Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-30 20:01:07 följande:

Det finns ju dock mer resurser som man kan fördela till dessa poster.

Och mer svältande människor på planeten.
  • Sensitiveguy
    lennart skrev 2014-10-30 21:29:39 följande:

1. Så massinvandring från mena länder i form av flyktingar är ett plus i statskassan eller vad menar du?

2. Vilket är förbannat mycket om det stämmer, eller hur?

3. Dom lär snart gå med.

4. Nä, men polisens resurser räcker inte till då dom måste föra en "dialog" med kravallerna i utanförskapsområdena.

Pk är ett begrepp på folk som är för rädda/korkade att ha en egen åsikt och lyssnar/tror på våra journalister istället för att tänka klart och kritiskt.

PK-begreppet uppfanns av Sverigedemokrater och används bara inom denna grupp.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 20:36:45 följande:

Beröringsskräcken i invandringsfrågan är beordrar uppifrån högsta ort och har sedan sipprat ner genom leden med alla möjliga floskler som bihang. Det tragiska är att dricksvattnet troligen "är drogat". Därav är alla fria tankar som bortblåsta.

Allt åt alla och öppna gränser är dagens masspsykos.

Vem försöker du övertyga? Det tycks inte gå bra hursomhelst.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 21:24:39 följande:

OMG! När man tror att man har hört de mest knasiga sakerna. Så blir det än mer galet. Politisk korrekthet är alltså som term uppfunnen av sverigedemokrater? Långt innan partiet bildades.

Om du har lite läsförståelse så fattar du att jag naturligtvis menade PK-begrepp med den innebörd som SD-anhängarna använder.
  • Sensitiveguy
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 21:27:39 följande:

Om du har lite läsförståelse så fattar du att jag naturligtvis menade PK-begrepp med den innebörd som SD-anhängarna använder.

Dvs att allting som avviker ifrån deras världsbild titt som tätt avfärdas som "PK" istället för konkreta motargument.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 22:31:20 följande:

Okej. Ungefär lite motsatsen till rasism och främlingsfientlighet?

Du hade nog önskat det, för det hade förenklat debatten.
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 22:32:19 följande:

Ungefär som att dra fram rasistkortet då?

Det kan vara så, men så ofta används inte "rasistkortet" vad jag noterat, jämfört med "PK - begreppet ". Men det beror väl på att det finns för många SD - anhängare på nätet.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?