• ica

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

För annars är du en dum rasist

• ica
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-02 17:04:31 följande:
    De flesta som är PK verkar vara det för att det är trendigt och man är rädd att bli utfryst annars.
    Och de uttrycker rätt åsikter när de har publik. Men jag tror inte de lever som de lär.
  • ica
    Donum skrev 2014-11-03 20:02:30 följande:
    Och jag blir kallad både det ena och det andra, beroende på vilket sammanhang jag befinner mig i. Du är PK i sammanhang där du har åsiktsfränder. Det mest frustrerande med begreppet tycker jag är att det förutsätter att vederbörande inte alls har tänkt igenom sina åsikter.

Jag hade nog inte tänkt att man är PK bland de som håller med en. Utan mer att det är när man har bättre eller finare åsikter än gemene man.
  • ica
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 13:38:38 följande:
    Sen brukar ett typexempel på PK vara när man förespråkar tolerans och att man inte ska generalisera, medans man själv klumpar ihop alla SD-sympatisörer till en fascistisk degklump och näthatar, hetsar och hotar på Twitter. En påtaglig dubbelmoral.
    Du menar att de tycker att man ska vara tolerant. Men det gäller bara så länge man tycker som dem?
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 14:50:04 följande:
    Fast att anse att ens meningsmotståndare tycker fel är väl själva grunden för demokratin?

Men att man tycker annorlunda betyder väl inte att nån nödvändigtvist har fel.
  • ica
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 14:57:41 följande:
    Klart man tycker. Hur skall man annars driva opinion för sin sak? Det viktigaste i en demokrati är att alla åsikter får framföras. Men att anse att någon har fel är också en demokratisk rättighet.
    Din mellanmening är nyckeln anser jag. Att alla åsikter får framföras öppet.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?