Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Krixx skrev 2014-10-30 19:58:44 följande:

* Begränsad invandring leder inte automatiskt till mer pengar för skola, vård och försvaret.

* Sverige tar emot mindre än 0,5% av världens flyktingar. Inte ens med SD-matematik kan det räknas som alla.

* Finland är inte med i NATO...

* Terrorbrott utreds av polisen i Sverige. Det är inte militärens uppgift att utreda eller förebygga brott.

PK är ett begrepp som används av folk är för fega/korkade för att erkänna/inse att de är rasister...

Det finns ju dock mer resurser som man kan fördela till dessa poster.
  • FiaMedFunkk

Beröringsskräcken i invandringsfrågan är beordrar uppifrån högsta ort och har sedan sipprat ner genom leden med alla möjliga floskler som bihang. Det tragiska är att dricksvattnet troligen "är drogat". Därav är alla fria tankar som bortblåsta.

Allt åt alla och öppna gränser är dagens masspsykos.

• FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 21:20:51 följande:
    PK-begreppet uppfanns av Sverigedemokrater och används bara inom denna grupp.
    OMG! När man tror att man har hört de mest knasiga sakerna. Så blir det än mer galet. Politisk korrekthet är alltså som term uppfunnen av sverigedemokrater? Långt innan partiet bildades.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 21:29:43 följande:
    Dvs att allting som avviker ifrån deras världsbild titt som tätt avfärdas som "PK" istället för konkreta motargument.
    Okej. Ungefär lite motsatsen till rasism och främlingsfientlighet?
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-10-31 21:34:33 följande:

Det finns inget egenvärde i att vara vare sig politiskt korrekt eller politiskt inkorrekt. Att avfärda människors åsikter med att de är "PK" är bara ett annat sätt att tala om att man inte har några sakliga argument kvar mot den man kallar "PK".

Ungefär som att dra fram rasistkortet då?
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-10-31 22:37:36 följande:
    Jag har aldrig använt mig av något sådant kort. Jag föredrar att argumentera sakligt.
    Det är ju bra. Synd bara att dina gelikar inte agerar likadant.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 21:18:14 följande:
    Och mer svältande människor på planeten.
    Ja. 20 000 barn svälter till döds varje dag. 7,3 miljoner årligen. Var skulle vi placera alla dessa?
  • FiaMedFunkk
    lövet2 skrev 2014-10-31 23:21:01 följande:

Det finns människor i världen (och även i Sverige), som helt enkelt tror på det där med att vara en bra medmänniska. Om det då räknas som att vara PK, så må det vara hänt ...

Det finns människor som tror på gud, har träffat jesus och som sett Elvis efter 1978. Betyder ju inte att det stämmer.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 23:39:31 följande:
    Du skulle ju vilja lägga "Sverige?!?" i min mun men gjorde dessbättre inte det. Det är en hypotetisk frågeställning. Men klart är att de rika länderna inte kan dra in på sitt bistånd på mycket länge framöver.
    Vissa länder som har förstått samhällsproblemen som medföljer en oansvarig invandring har nu bytt strategi.

USA, Kanada, Norge, Danmark, Finland, Schweiz och Australien.
  • FiaMedFunkk
    lövet2 skrev 2014-10-31 23:56:31 följande:
    Nej, jag vet att det även finns många som inte vill vara bra medmänniskor. Det hindrar dock inte mig från att göra det som känns rätt för mig.
    De flesta som är PK verkar vara det för att det är trendigt och man är rädd att bli utfryst annars.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?