Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Det finns människor i världen (och även i Sverige), som helt enkelt tror på det där med att vara en bra medmänniska. Om det då räknas som att vara PK, så må det vara hänt ...

• lövet2
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 23:26:39 följande:
    Det finns människor som tror på gud, har träffat jesus och som sett Elvis efter 1978. Betyder ju inte att det stämmer.
    Nej, jag vet att det även finns många som inte vill vara bra medmänniskor. Det hindrar dock inte mig från att göra det som känns rätt för mig.
  • lövet2
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-03 19:44:17 följande:
    Det är jättebra att vi tar emot 100 000 flyktingar. Bara dom inte bor bredvid mig.Skrattande
    Jag har prövat att bo bredvid 200 nyanlända flyktingar. Det har aldrig varit så lugnt och välstädat i området.

Att ha 100 000 personer i grannhuset - oavsett ursprung - verkar däremot tämligen besvärligt.
  • lövet2
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-03 19:51:11 följande:
    Det blev mer lugnt och välstädat med 200 flyktingar som granne?

Tillåt mig vara något skeptisk. Kan man få fråga i vilken kommun?
    Fråga på du! Jag kan sträcka mig så långt som att säga Norrbotten.

Att det blev lugnt och välstädat var inget konstigt alls. Alla dessa asylsökande var rastlösa och ville göra något, men den enda aktiviteten de hade var ett par timmars svenskundervisning per dag. Resten av tiden använde de gärna till att städa inne och ute, plus att de promenerade fram och tillbaka och fungerade lite som "Vuxna på stan". Tonåringarna vi tidigare haft problem med, de hade inte samma möjligheter att vandalisera och leva rövare längre.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?