Inlägg från: nr58 |Visa alla inlägg
  • nr58

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Att vara PK innebär i folkmunn att man gör små problem till stora problem och sedan ständigt klagar på dessa små problem, som till synes saknar grunder.

Frågan är väl snarare varför alla som ens nämner ordet invandrare samt SD är så pass PK, i grund och botten?

För ingen har väl undgått att... Det blir lite tjatigt i längden...

• nr58
    Sensitiveguy skrev 2014-11-13 00:02:38 följande:
    Om du generaliserar förespråkar du väl generaliseringar?
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-12 16:18:30 följande:

Nej, du har överkomplicerat något som är extremt lätt. Man kan anse att någon har en annan åsikt, men en åsikt kan ALDRIG vara fel. Eftersom den utgår från subjektivet.

Det är subjektivet som skapar åsikten. Åsikter är däremot inte fakta, därför är det också en åsikt att anse att min teori är sanning, men inte din.
    Kom igen nu! Möt inte floskler med foskler. Man kommer ingen vart om man inte är rak på sak!

Säg som det är istället, istället för att skapa utrymme för missförstånd. En god kommunikation leder till en bättre förståelse. En dålig kommunikation leder till det motsatta, oavsett hur väl man uttalar sig självt...
  • nr58
    Sensitiveguy skrev 2014-11-13 00:13:04 följande:
    Verkligen!
    Digestive skrev 2014-11-13 00:07:54 följande:

Med kyla serveras det mesta! ;)

Härligt!
    Som sagt...
  • nr58

Så istället för att diskutera "subjektivitet" med folk som "överkomplicerar" saker och ting, istället för att vara rak på sak och säga:

- En åsikt är en personlig värdering som vi alla ska vara måna om att hålla kvar vid. En personlig värdering betyder lika mycket, även om den är fel eller inte och det är inte upp till enskilda parter att bestämma om den är rätt eller fel. Låt övriga avgöra om det är det eller inte!

Men när felaktiga fördomar rotar sig in inom allmännt sunt förnuft och samtidigt motarbetar fria åsikter. Det är då vi behöver stå på egna ben för att försvara det vi kallar demokrati...

Idag 00:02
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-12 16:15:42 följande:

Ja, för att visa hur smart det är att generalisera och sedan förespråka icke-generalisering.

Om du generaliserar förespråkar du väl generaliseringar?
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-12 16:18:30 följande:

Nej, du har överkomplicerat något som är extremt lätt. Man kan anse att någon har en annan åsikt, men en åsikt kan ALDRIG vara fel. Eftersom den utgår från subjektivet.

Det är subjektivet som skapar åsikten. Åsikter är däremot inte fakta, därför är det också en åsikt att anse att min teori är sanning, men inte din.
  • nr58
    Sensitiveguy skrev 2014-11-13 02:54:45 följande:

Jag tror att du har fått din poäng framförd nu.

Det är inte det som är poängen. Poängen är att jag kommer att bli bannlyst för att ens ha skrivit det jag skrev ovan.

Ta det hur du vill...
    Nr59?
  • nr58
    Sensitiveguy skrev 2014-11-13 03:02:18 följande:

Vet ej hur jag ska det överhuvudtaget.

Du får mer info utav nr59,nr60 ,61, ... inom den närmaste tiden.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?