• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • FiaMedFunkk
    pellepelle skrev 2014-11-06 19:31:21 följande:
    Så du menar att om man verkligen och innerligt och påläst och genomtänkt anser att kvinnor ska ha samma möjligheter som män, att vi ska bedöma invandrare efter dem som individer och inte som grupp och att homosexualitet är naturligt så är man inte PK?

Intressant. Jag blir kallad PK hela tiden, men enligt din definition är jag alltså inte det. Tackar.
    Okej, för att sammanfatta inlägget: PK.

Kvinnor och män har samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Att du verkar tro att det inte är så betyder att du antagit och anammat åsikter från media och/eller andra källor som inte alls förstår samhället.

Därav kan man stämpla dig som PK. Du vet inte varför du tycker som du gör, fast vi redan har världens mest jämlika samhälle.
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-11-06 19:47:50 följande:

Så dina åsikter är baserade på något du inte förstår?

Jag förstår inte rasifierades argument om vithetsnormen, nej. Därför brukar jag inte debattera detta.
  • Donum
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:46:13 följande:

Nej, du förstår inte poängen. Men det är precis som att jag inte förstår poängen med att vara rasifierad och deras vithetsnorm.

Jodå, du tycker att det finns ett egenvärde i att vara icke-PK och eftersträvar det och alla som inte tycker som du är PK.
  • Donum
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:49:27 följande:

Okej, för att sammanfatta inlägget: PK.

Kvinnor och män har samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Att du verkar tro att det inte är så betyder att du antagit och anammat åsikter från media och/eller andra källor som inte alls förstår samhället.

Därav kan man stämpla dig som PK. Du vet inte varför du tycker som du gör, fast vi redan har världens mest jämlika samhälle.

Eller så har pellepelle bara en annan åsikt än du.
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-06 19:52:29 följande:
    Eller så har pellepelle bara en annan åsikt än du.
    Det är möjligt att hen har. Jag är övertygad om att ni dumifierar debatten med vilje. Så vi kan avrunda med min åsikt om begreppet PK och sedan saxa från Wiki.

Min åsikt: När man följer med strömmen utan att kanske veta varför eller trots att man kanske inte håller med.

Wiki: Begreppet politiskt korrekt används idag framför allt som ett pejorativ i syftet att beskriva en inställning där man är "överdrivet noggrann med att följa rådande politiska värderingar"
  • Donum
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:56:14 följande:

Det är möjligt att hen har. Jag är övertygad om att ni dumifierar debatten med vilje. Så vi kan avrunda med min åsikt om begreppet PK och sedan saxa från Wiki.

Min åsikt: När man följer med strömmen utan att kanske veta varför eller trots att man kanske inte håller med.

Wiki: Begreppet politiskt korrekt används idag framför allt som ett pejorativ i syftet att beskriva en inställning där man är "överdrivet noggrann med att följa rådande politiska värderingar"

Problemet är att du påstår att alla som inte delar din åsikt egentligen är av din åsikt (men låtsas) och att människor omöjligen kan ha andra åsikter än dina utan att vara PK. Dvs du använder PK i brist på egna sakliga argument.

Det är ju i alla fall insiktsfullt att du förstår att PK är ett personangrepp och inget sakangrepp.
  • Krixx

Kvinnor och män har samma möjligheter enligt dig. Innebär det faktum att kvinnor tjänar 17% mindre än män beror då alltså på att kvinnor är sämre än män, eller?
    Dina argument tyder på du anser samhället som helt jämlikt och totalt ignorerar fördelarna som ffa den vita mannen föds med. Således är hela din världsbild baserad på en rasifiering som du dock verkar oförmögen att inse...

• Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-11-04 18:05:24 följande:

Inte helt oväntat för oss SD:are drar nu migrationsverket upp prognosen för asylsökande till Sverige. För ett halv år sedan skrev jag att migrationsverket skulle dra up sina prognoser igen innan året var slut och rätt fick jag.

www.svt.se/nyheter/sverige/alltfler-flyktingar-kommer-till-sverige

Samtidigt kan inte nyanlända barn garanteras skolplats, vilket bryter mot lagen.

www.svt.se/nyheter/sverige/har-inte-en-chans-att-ta-emot-barnen-nu

Regeringen bjuder in alla partiet utom SD till samtal om invandringen. Det enda partiet som har haft alla rätt hittills bjuds inte in av den rödgröna minoritetsregeringen. Det är nästan så att man kan gråta. De vill tydligen att SD ska bli det största partiet 2018. 

www.svt.se/nyheter/sverige/migrationsministern-stor-utmaning-for-sverige

Vad har det med trådrubriken att göra?
  • Krixx

Och dessutom, som icke-SDare var jag inte heller förvånad. Det räcker att man tittat på nyheterna en gång i veckan sista halvåret för att inse att detta kunde hända.

Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?