• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-06 22:43:41 följande:

"Sedan 15 år tillbaka är detta en stående favorit, oftast utslungad från höger. 'Politiskt inkorrekt' har blivit en form av beröm i vårt påstått instängda debattklimat, syftande på självständigt tänkande i form av till exempel negervitsar och blondinskämt. Avsikten med PK-begreppet är i grunden att legitimera cynism; jag tror inte på växthuseffekt, jämställdhet, bistånd, minoriteters rättigheter, sociala reformer, Amnesty och Läkare utan gränser alltså är jag lite tuffare." - Niklas Ekdal.

Kul tolkning av någon som inte förstår alls. Precis som Aftonbladet eller större delen av svenska folket. De måste leta fram en anledning till att det var vita, blekfeta, fattiga, lågutbildade bönder som röstade fel.

Helt utan eftertanke, som vanligt.
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-06 22:53:26 följande:
    SD:s politik bryter mot de mänskliga rättigheterna. Därför. 
    Habbahabba skrev 2014-10-30 09:17:41 följande:

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

Varken regeringen eller riksdagen vill öppna Sveriges gränser. För att Sverige är militärt alliansfria och många tycker att det är viktigt.
    Habbahabba skrev 2014-10-30 09:17:41 följande:

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.

Ge belägg för det. Ännu en SD:are som är förvirrad om varför SD är ett rasistiskt parti. De är inte rasister för att "de diskuterar invandring", utan för alla rasistiska uttalanden och handlingar!

Var och hur?
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 22:46:14 följande:

Nej, det har jag aldrig sagt. Du misstolkar detta totalt. PK är inget subjektivt begrepp. Det har funnits i över 30 år och sammanfattas bäst via den tidigare länkade Wiki-artikeln.

Precis. Den sida där jag hämtade citatet. Inget särskilt smickrande omdöme av detta besudlade begrepp.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 22:47:12 följande:

Universitetsnivå. Två kandidatexamen.

OK.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 22:53:03 följande:

Nej. Det är bara ni anti som har hittat på det. Jag och många gelikar med mig är lika kritiska mot det mesta i samhället. Det monetära systemet, flyktinghjälpen, asylmottagningen, bostadsbristen, nollräntan osv.

Jag är inte anti något. Varför används begreppet bara i invandringsfrågan av SD - anhängarna?
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 22:55:19 följande:

Kul tolkning av någon som inte förstår alls. Precis som Aftonbladet eller större delen av svenska folket. De måste leta fram en anledning till att det var vita, blekfeta, fattiga, lågutbildade bönder som röstade fel.

Helt utan eftertanke, som vanligt.

Precis, "självständigt tänkande" i vårt påstått instängda debattklimat. Du understryker denna tes.
  • Digestive
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 22:40:03 följande:

Kvinnor tjänar i regel mindre än män om man enkom mäter inkomst som statistik. Sen ignorerar man ofta varför. Det finns många faktorer att ta vara på när man gör sådana dumma påståenden. Men det är ofta helt okej att generalisera från den goda sidan.

Så, vad beror det på då, enligt egen analys?
  • Krixx

Lite ironiskt att anti-PK-maffian gnäller på mentaliteten hos folk som är PK när de själv helt saknar kritiskt granskande utan bara kräker upp lögnerna de läst på Avpixlat... Flockmentaliteten är identisk som den du försöker beskriva, åsikterna är bara omvända.

• Donum
    Krixx skrev 2014-11-07 06:19:50 följande:

Lite ironiskt att anti-PK-maffian gnäller på mentaliteten hos folk som är PK när de själv helt saknar kritiskt granskande utan bara kräker upp lögnerna de läst på Avpixlat... Flockmentaliteten är identisk som den du försöker beskriva, åsikterna är bara omvända.

• Sensitiveguy
    Krixx skrev 2014-11-07 06:19:50 följande:

Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?