• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • Sensitiveguy
    nr58 skrev 2014-11-13 00:06:21 följande:

Det blir lite tjatigt i längden...

Verkligen!
    Digestive skrev 2014-11-13 00:07:54 följande:

Med kyla serveras det mesta! ;)

Härligt!
  • nr58
    Sensitiveguy skrev 2014-11-13 00:02:38 följande:
    Om du generaliserar förespråkar du väl generaliseringar?
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-12 16:18:30 följande:

Nej, du har överkomplicerat något som är extremt lätt. Man kan anse att någon har en annan åsikt, men en åsikt kan ALDRIG vara fel. Eftersom den utgår från subjektivet.

Det är subjektivet som skapar åsikten. Åsikter är däremot inte fakta, därför är det också en åsikt att anse att min teori är sanning, men inte din.
    Kom igen nu! Möt inte floskler med foskler. Man kommer ingen vart om man inte är rak på sak!

Säg som det är istället, istället för att skapa utrymme för missförstånd. En god kommunikation leder till en bättre förståelse. En dålig kommunikation leder till det motsatta, oavsett hur väl man uttalar sig självt...
  • nr58
    Sensitiveguy skrev 2014-11-13 00:13:04 följande:
    Verkligen!
    Digestive skrev 2014-11-13 00:07:54 följande:

Med kyla serveras det mesta! ;)

Härligt!
    Som sagt...
  • nr58

Så istället för att diskutera "subjektivitet" med folk som "överkomplicerar" saker och ting, istället för att vara rak på sak och säga:

- En åsikt är en personlig värdering som vi alla ska vara måna om att hålla kvar vid. En personlig värdering betyder lika mycket, även om den är fel eller inte och det är inte upp till enskilda parter att bestämma om den är rätt eller fel. Låt övriga avgöra om det är det eller inte!

Men när felaktiga fördomar rotar sig in inom allmännt sunt förnuft och samtidigt motarbetar fria åsikter. Det är då vi behöver stå på egna ben för att försvara det vi kallar demokrati...

Idag 00:02
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-12 16:15:42 följande:

Ja, för att visa hur smart det är att generalisera och sedan förespråka icke-generalisering.

Om du generaliserar förespråkar du väl generaliseringar?
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-12 16:18:30 följande:

Nej, du har överkomplicerat något som är extremt lätt. Man kan anse att någon har en annan åsikt, men en åsikt kan ALDRIG vara fel. Eftersom den utgår från subjektivet.

Det är subjektivet som skapar åsikten. Åsikter är däremot inte fakta, därför är det också en åsikt att anse att min teori är sanning, men inte din.
  • Sensitiveguy

Jag tror att du har fått din poäng framförd nu.

• nr58
    Sensitiveguy skrev 2014-11-13 02:54:45 följande:

Jag tror att du har fått din poäng framförd nu.

Det är inte det som är poängen. Poängen är att jag kommer att bli bannlyst för att ens ha skrivit det jag skrev ovan.

Ta det hur du vill...
    Nr59?
  • Sensitiveguy

Vet ej hur jag ska det överhuvudtaget.

• nr58
    Sensitiveguy skrev 2014-11-13 03:02:18 följande:

Vet ej hur jag ska det överhuvudtaget.

Du får mer info utav nr59,nr60 ,61, ... inom den närmaste tiden.
  • Sensitiveguy

Nej, förvisso. Vet ej om det anbelangar mig ändå.

• Sensitiveguy
    nr58 skrev 2014-11-13 05:55:05 följande:

Lol, FL-SD kan simma lugnt...

Vad menar du?
  • asta66
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 14:57:41 följande:
    Klart man tycker. Hur skall man annars driva opinion för sin sak? Det viktigaste i en demokrati är att alla åsikter får framföras. Men att anse att någon har fel är också en demokratisk rättighet.
    Men om man har en annan åsikt så innebär väl inte det att man måste pådyvla den på andra.
    Och det jag irriterar mig på de som är riktigt PK är att de är mest måna om att verka vara bra. Säga rätt. Men att de inte lever upp till det de tycker att andra ska göra. Dvs äkta dubbelmoral.
  • Sensitiveguy
    asta66 skrev 2014-11-15 09:49:02 följande:

Men om man har en annan åsikt så innebär väl inte det att man måste pådyvla den på andra.

Och det jag irriterar mig på de som är riktigt PK är att de är mest måna om att verka vara bra. Säga rätt. Men att de inte lever upp till det de tycker att andra ska göra. Dvs äkta dubbelmoral.

Fattar inte vad du pratar om. Alla får tycka som de vill. Hur man upplevs är irrelevant.
  • sjuttiofemman

Sd har varit mest pk av alla. Nu börjar de dock röra sig från den glättiga ytan och ta till den mer korrekta bruna sörjan. Vidrig men mer ärligt iallafall.

• Sensitiveguy
    sjuttiofemman skrev 2014-11-15 18:15:22 följande:

Sd har varit mest pk av alla. Nu börjar de dock röra sig från den glättiga ytan och ta till den mer korrekta bruna sörjan. Vidrig men mer ärligt iallafall.

Instämmer.
  • Biffus
    sjuttiofemman skrev 2014-11-15 18:15:22 följande:

Precis det har jag också observerat.
  • studenten96

Jag känner att ditt uttalande är väldigt inkompetent och är lite osäker på om jag ens ska svara dig, men nu gör jag det iallafall! Något som jag är 100% säker på är att jag vet att de flesta svenskar skulle söka asyl i andra länder om Sverige blir ett utsatt land som exempelvis Syrien. Vissa svenskar vill så gärna ha så mycket men inte ge något tillbaka, själviska om det låter bättre. Något jag märkt är att så många svenskar är smygrasister, du som startade denna tråd har säkerligen inte visat att hen är rasist på exempelvis jobbet men man blir så öppen på internet. Jo varför då? För att ni inte vågar stå för era åsikter i verkligheten.

Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?