• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • Sensitiveguy
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 21:27:39 följande:

Om du har lite läsförståelse så fattar du att jag naturligtvis menade PK-begrepp med den innebörd som SD-anhängarna använder.

Dvs att allting som avviker ifrån deras världsbild titt som tätt avfärdas som "PK" istället för konkreta motargument.
  • Donum

Det finns inget egenvärde i att vara vare sig politiskt korrekt eller politiskt inkorrekt. Att avfärda människors åsikter med att de är "PK" är bara ett annat sätt att tala om att man inte har några sakliga argument kvar mot den man kallar "PK".

• FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 21:29:43 följande:
    Dvs att allting som avviker ifrån deras världsbild titt som tätt avfärdas som "PK" istället för konkreta motargument.
    Okej. Ungefär lite motsatsen till rasism och främlingsfientlighet?
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-10-31 21:34:33 följande:

Det finns inget egenvärde i att vara vare sig politiskt korrekt eller politiskt inkorrekt. Att avfärda människors åsikter med att de är "PK" är bara ett annat sätt att tala om att man inte har några sakliga argument kvar mot den man kallar "PK".

Ungefär som att dra fram rasistkortet då?
  • Donum
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 22:32:19 följande:

Ungefär som att dra fram rasistkortet då?

Jag har aldrig använt mig av något sådant kort. Jag föredrar att argumentera sakligt.
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-10-31 22:37:36 följande:
    Jag har aldrig använt mig av något sådant kort. Jag föredrar att argumentera sakligt.
    Det är ju bra. Synd bara att dina gelikar inte agerar likadant.
  • Donum
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 22:57:05 följande:

Det är ju bra. Synd bara att dina gelikar inte agerar likadant.

Jag är inte säker på vilka som är mina gelikar. Jag tror att alla människor är "PK" i något (oftast många) avseende och då blir det rätt fånigt att beskylla andra för att vara "PK". Om de flesta är överens om att det är fel med mord, t ex - borde man då istället förespråka mord för att inte vara "PK"?

Det är det jag menar med att det inte finns något egenvärde i att vara vare sig politiskt korrekt eller politiskt inkorrekt. För befinner man sig i ett sammanhang med åsiktsfränder så är man ju "PK" åtminstone tills man bytt sammanhang. T ex Jag är mot abort. I ett sammanhang där den åsikten är vanlig så är det väldigt "PK" att inneha samma åsikt. I ett helt annat sammanhang blir den åsikten däremot väldigt kontroversiell. Så kontentan - "PK" är ett kasst argument som används när man inte har något sakargument kvar.
  • lövet2

Det finns människor i världen (och även i Sverige), som helt enkelt tror på det där med att vara en bra medmänniska. Om det då räknas som att vara PK, så må det vara hänt ...

• FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 21:18:14 följande:
    Och mer svältande människor på planeten.
    Ja. 20 000 barn svälter till döds varje dag. 7,3 miljoner årligen. Var skulle vi placera alla dessa?
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?