Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Donum skrev 2014-11-03 19:46:15 följande:
    För att det, som jag skrev i mitt första inlägg i den här tråden, inte finns något egenvärde i att vara vare sig politiskt korrekt eller politiskt inkorrekt. Att avfärda någon som "PK" är bara ett sätt att tala om att man inte har några sakliga argument kvar.
    Det samma gäller ju när media eller politiker drar r*sistkortet. PK är ju motpolen.
  • FiaMedFunkk
    lövet2 skrev 2014-11-03 19:47:30 följande:
    Jag har prövat att bo bredvid 200 nyanlända flyktingar. Det har aldrig varit så lugnt och välstädat i området.

Att ha 100 000 personer i grannhuset - oavsett ursprung - verkar däremot tämligen besvärligt.
    Det blev mer lugnt och välstädat med 200 flyktingar som granne?

Tillåt mig vara något skeptisk. Kan man få fråga i vilken kommun?
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-03 19:53:14 följande:
    Du skrev ju "Jag kommer aldrig mer vara politiskt korrekt." Vad menade du med det om du inte menade att du aldrig mer kommer att vara politiskt korrekt?

När du avfärdar människor som "PK" så säger du samtidigt att dessa inte har några som helst genomtänkta åsikter utan de är bara "PK". Men om man lever för att vara icke-PK och väljer åsikter därefter där huvudsaken är att bara inte vara "PK", hur genomtänkta åsikter har man egentligen då?

Rätt många anser att sanningen står på deras sida. Det låter lite religiöst.
    Att jag har lärt mig lite om hur verkligheten ser ut och varför den ser ut som den gör. De flesta jag känner, umgås med eller träffar har accepterat gymnasiets historiebok som den sanna historien. Och tror givetvis på vad AB skriver.
  • FiaMedFunkk
    lövet2 skrev 2014-11-03 19:55:27 följande:
    Fråga på du! Jag kan sträcka mig så långt som att säga Norrbotten.

Att det blev lugnt och välstädat var inget konstigt alls. Alla dessa asylsökande var rastlösa och ville göra något, men den enda aktiviteten de hade var ett par timmars svenskundervisning per dag. Resten av tiden använde de gärna till att städa inne och ute, plus att de promenerade fram och tillbaka och fungerade lite som "Vuxna på stan". Tonåringarna vi tidigare haft problem med, de hade inte samma möjligheter att vandalisera och leva rövare längre.
    Låter som ett kanonfint exempel. Tyvärr tror jag det oftast inte ser ut så. Mången boende har problem med slagsmål, misshandel, fulla och drogade gäster osv.
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-03 20:24:08 följande:
    Aha. Så då menade du egentligen inte att du aldrig kommer att vara PK. För det är du väl i rätt många frågor?

De flesta har sina bevekelsegrunder. Att du tycker att verkligheten ser ut på ett sätt är ju bara en variant. Det finns en massa andra varianter. De flesta av mina vänner är vänstervridna. Det är inte jag. Jag skulle ändå inte reducera dem till mindre vetande nickedockor. De har andra bevekelsegrunder än jag bara.
    Vilka frågor skulle det vara?
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-03 20:30:05 följande:
    T ex att mord inte är en hyvens grej?

Det är ju klart PK att tycka att mord är fel.
    Du har totalt missförstått termen, begreppet och ordet PK. Det betyder att man håller med en skara eller grupp mest för att. Om man verkligen anser att mord är fel är det inte PK.

Bara för att folk gillar barn är det inte PK att gilla barn och man måste hata barn för att vara icke-PK.
  • FiaMedFunkk
    Gert skrev 2014-11-04 18:05:24 följande:

Inte helt oväntat för oss SD:are drar nu migrationsverket upp prognosen för asylsökande till Sverige. För ett halv år sedan skrev jag att migrationsverket skulle dra up sina prognoser igen innan året var slut och rätt fick jag.

www.svt.se/nyheter/sverige/alltfler-flyktingar-kommer-till-sverige

Samtidigt kan inte nyanlända barn garanteras skolplats, vilket bryter mot lagen.

www.svt.se/nyheter/sverige/har-inte-en-chans-att-ta-emot-barnen-nu

Regeringen bjuder in alla partiet utom SD till samtal om invandringen. Det enda partiet som har haft alla rätt hittills bjuds inte in av den rödgröna minoritetsregeringen. Det är nästan så att man kan gråta. De vill tydligen att SD ska bli det största partiet 2018. 

www.svt.se/nyheter/sverige/migrationsministern-stor-utmaning-for-sverige

Arbetsförmedlingen säger nu att trots de extra 16 miljarderna, kommer man inte kunna utföra sitt uppdrag på grund av anstormningen av asylansökare.
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-06 19:22:31 följande:
    Fast när du uttryckligen säger att du aldrig kommer att vara politiskt korrekt så är det ju bara för att. Dvs det jag skrev om att du sätter ett egenvärde i att vara politiskt inkorrekt. Inte för att du faktiskt har en viss åsikt.
    Nej, det är för att jag tänker aldrig mer hålla tillbaka mina åsikter. Om jag anser att dödsstraff är bra, så kommer jag hävda det. Trots att det inte är PK.

Du förstår inte begreppet.
  • FiaMedFunkk
    pellepelle skrev 2014-11-06 19:31:21 följande:
    Så du menar att om man verkligen och innerligt och påläst och genomtänkt anser att kvinnor ska ha samma möjligheter som män, att vi ska bedöma invandrare efter dem som individer och inte som grupp och att homosexualitet är naturligt så är man inte PK?

Intressant. Jag blir kallad PK hela tiden, men enligt din definition är jag alltså inte det. Tackar.
    Alltså om du verkligen anser att HBQT-personer ska få åka till månen, så är det inte PK. Men om du anser de egentligen inte ska få det, men inte vågar säga det, så är du PK.

Men givetvis är det inte helt så enkelt. Man måste även se till anledningen till en persons åsikter. Tycker hen så för att det är gruppbeteende, för att man måste, eller för att man blivit indoktrinerad.
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-11-06 19:39:02 följande:

Så när SDare kallar folk för PK hela tiden så använder ni det fel eftersom ni inte vet om personen håller med mest för att eller verkligen tycker det...

Nja, se svaret ovan.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?