• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • FiaMedFunkk
    lövet2 skrev 2014-10-31 23:21:01 följande:

Det finns människor i världen (och även i Sverige), som helt enkelt tror på det där med att vara en bra medmänniska. Om det då räknas som att vara PK, så må det vara hänt ...

Det finns människor som tror på gud, har träffat jesus och som sett Elvis efter 1978. Betyder ju inte att det stämmer.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 22:31:20 följande:

Okej. Ungefär lite motsatsen till rasism och främlingsfientlighet?

Du hade nog önskat det, för det hade förenklat debatten.
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 22:32:19 följande:

Ungefär som att dra fram rasistkortet då?

Det kan vara så, men så ofta används inte "rasistkortet" vad jag noterat, jämfört med "PK - begreppet ". Men det beror väl på att det finns för många SD - anhängare på nätet.
  • Sensitiveguy
    lövet2 skrev 2014-10-31 23:21:01 följande:

Det finns människor i världen (och även i Sverige), som helt enkelt tror på det där med att vara en bra medmänniska. Om det då räknas som att vara PK, så må det vara hänt ...

Att ta ett SD-uttryck som allmän regel vore naivt, så du kan vara lugn.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 23:23:35 följande:

Ja. 20 000 barn svälter till döds varje dag. 7,3 miljoner årligen. Var skulle vi placera alla dessa?

Du skulle ju vilja lägga "Sverige?!?" i min mun men gjorde dessbättre inte det. Det är en hypotetisk frågeställning. Men klart är att de rika länderna inte kan dra in på sitt bistånd på mycket länge framöver.
  • lövet2
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-31 23:26:39 följande:
    Det finns människor som tror på gud, har träffat jesus och som sett Elvis efter 1978. Betyder ju inte att det stämmer.
    Nej, jag vet att det även finns många som inte vill vara bra medmänniskor. Det hindrar dock inte mig från att göra det som känns rätt för mig.
  • habiti

för att diskutera det som ett problem är ju fullständigt sinnesjukt.

det är ju la en självklarhet att om folk söker sig hit så ska dom få komma hit?

vad är det för nåt jävla svineri att stänga dörren?

• FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 23:39:31 följande:
    Du skulle ju vilja lägga "Sverige?!?" i min mun men gjorde dessbättre inte det. Det är en hypotetisk frågeställning. Men klart är att de rika länderna inte kan dra in på sitt bistånd på mycket länge framöver.
    Vissa länder som har förstått samhällsproblemen som medföljer en oansvarig invandring har nu bytt strategi.

USA, Kanada, Norge, Danmark, Finland, Schweiz och Australien.
  • FiaMedFunkk
    lövet2 skrev 2014-10-31 23:56:31 följande:
    Nej, jag vet att det även finns många som inte vill vara bra medmänniskor. Det hindrar dock inte mig från att göra det som känns rätt för mig.
    De flesta som är PK verkar vara det för att det är trendigt och man är rädd att bli utfryst annars.
  • FiaMedFunkk
    habiti skrev 2014-11-01 01:05:57 följande:

för att diskutera det som ett problem är ju fullständigt sinnesjukt.

det är ju la en självklarhet att om folk söker sig hit så ska dom få komma hit?

vad är det för nåt jävla svineri att stänga dörren?

Nej, det är givetvis inte alls en självklarhet. Därför har vi reglerad invandring. Men antar att du gärna släpper in massmördare, terrorister, våldtäktsmän och andra brottslingar som är på flykt undan rättvisan, bara de söker sig hit?

Sinnessjukt är ordet.
  • Krixx

Så du ser hellre att barn svälter till döds än att de får komma till Sverige?

Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?