Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Donum skrev 2014-11-06 19:34:18 följande:
    Eller så gör du inte det när du sätter värdet av att vara icke-PK högre än egna åsikter.
    Nej, du förstår inte poängen. Men det är precis som att jag inte förstår poängen med att vara rasifierad och deras vithetsnorm.
  • FiaMedFunkk
    pellepelle skrev 2014-11-06 19:31:21 följande:
    Så du menar att om man verkligen och innerligt och påläst och genomtänkt anser att kvinnor ska ha samma möjligheter som män, att vi ska bedöma invandrare efter dem som individer och inte som grupp och att homosexualitet är naturligt så är man inte PK?

Intressant. Jag blir kallad PK hela tiden, men enligt din definition är jag alltså inte det. Tackar.
    Okej, för att sammanfatta inlägget: PK.

Kvinnor och män har samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Att du verkar tro att det inte är så betyder att du antagit och anammat åsikter från media och/eller andra källor som inte alls förstår samhället.

Därav kan man stämpla dig som PK. Du vet inte varför du tycker som du gör, fast vi redan har världens mest jämlika samhälle.
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-11-06 19:47:50 följande:

Så dina åsikter är baserade på något du inte förstår?

Jag förstår inte rasifierades argument om vithetsnormen, nej. Därför brukar jag inte debattera detta.
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-06 19:52:29 följande:
    Eller så har pellepelle bara en annan åsikt än du.
    Det är möjligt att hen har. Jag är övertygad om att ni dumifierar debatten med vilje. Så vi kan avrunda med min åsikt om begreppet PK och sedan saxa från Wiki.

Min åsikt: När man följer med strömmen utan att kanske veta varför eller trots att man kanske inte håller med.

Wiki: Begreppet politiskt korrekt används idag framför allt som ett pejorativ i syftet att beskriva en inställning där man är "överdrivet noggrann med att följa rådande politiska värderingar"
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-11-06 21:05:13 följande:

Kvinnor och män har samma möjligheter enligt dig. Innebär det faktum att kvinnor tjänar 17% mindre än män beror då alltså på att kvinnor är sämre än män, eller?
    Dina argument tyder på du anser samhället som helt jämlikt och totalt ignorerar fördelarna som ffa den vita mannen föds med. Således är hela din världsbild baserad på en rasifiering som du dock verkar oförmögen att inse...

Kvinnor tjänar i regel mindre än män om man enkom mäter inkomst som statistik. Sen ignorerar man ofta varför. Det finns många faktorer att ta vara på när man gör sådana dumma påståenden. Men det är ofta helt okej att generalisera från den goda sidan.
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-06 20:08:37 följande:
    Problemet är att du påstår att alla som inte delar din åsikt egentligen är av din åsikt (men låtsas) och att människor omöjligen kan ha andra åsikter än dina utan att vara PK. Dvs du använder PK i brist på egna sakliga argument.

Det är ju i alla fall insiktsfullt att du förstår att PK är ett personangrepp och inget sakangrepp.
    Nej, det har jag aldrig sagt. Du misstolkar detta totalt. PK är inget subjektivt begrepp. Det har funnits i över 30 år och sammanfattas bäst via den tidigare länkade Wiki-artikeln.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-06 22:44:38 följande:
    Vad har du för utbildningsgrad?
    Universitetsnivå. Två kandidatexamen.
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-11-06 21:05:13 följande:

Kvinnor och män har samma möjligheter enligt dig. Innebär det faktum att kvinnor tjänar 17% mindre än män beror då alltså på att kvinnor är sämre än män, eller?
    Dina argument tyder på du anser samhället som helt jämlikt och totalt ignorerar fördelarna som ffa den vita mannen föds med. Således är hela din världsbild baserad på en rasifiering som du dock verkar oförmögen att inse...

De här patriarkala konspirationsteorierna är bara hjärnspöken och faktafel. Den vita kvinnan föds med precis samma möjligheter. Och den svenskfödde iraniern likaså.

Apartheid har aldrig funnits i Sverige.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-06 22:22:14 följande:
    Jag är emot ekonomisk tillväxt i materiellt rika länder. Det gör mig i DEN frågan politiskt inkorrekt. Allt handlar om VILKEN fråga man diskuterar. SD-arna vill ju få det till att politiskt inkorrekt enbart är synonymt med invandringskritik.
    Nej. Det är bara ni anti som har hittat på det. Jag och många gelikar med mig är lika kritiska mot det mesta i samhället. Det monetära systemet, flyktinghjälpen, asylmottagningen, bostadsbristen, nollräntan osv.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-06 22:43:41 följande:

"Sedan 15 år tillbaka är detta en stående favorit, oftast utslungad från höger. 'Politiskt inkorrekt' har blivit en form av beröm i vårt påstått instängda debattklimat, syftande på självständigt tänkande i form av till exempel negervitsar och blondinskämt. Avsikten med PK-begreppet är i grunden att legitimera cynism; jag tror inte på växthuseffekt, jämställdhet, bistånd, minoriteters rättigheter, sociala reformer, Amnesty och Läkare utan gränser alltså är jag lite tuffare." - Niklas Ekdal.

Kul tolkning av någon som inte förstår alls. Precis som Aftonbladet eller större delen av svenska folket. De måste leta fram en anledning till att det var vita, blekfeta, fattiga, lågutbildade bönder som röstade fel.

Helt utan eftertanke, som vanligt.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?