• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-11-02 19:07:33 följande:

Så du ser hellre att barn svälter till döds än att de får komma till Sverige?

Jag tror de flesta av oss tycker att barn som svälter ihjäl är ganska dåligt. 20 000/dag gör det. Vi skulle kunna hjälpa dem alla med de resurser vi lägger på vår invandring.

Om vi nu ville vara humana och visa solidaritet. Det handlar om baaaaaaarn.
  • Krixx

Men om valet står mellan att ett barn svälter ihjäl eller kommer till Sverige?

• Donum
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-02 17:04:31 följande:

De flesta som är PK verkar vara det för att det är trendigt och man är rädd att bli utfryst annars.

Och då skulle man kunna säga att de flesta som lever för att vara "icke-PK" verkar vara det enkom för att de inte vill vara en del av samhället. Assimilering kanske vore bra för dem?
  • asta66
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-02 20:33:36 följande:
    Jag tror de flesta av oss tycker att barn som svälter ihjäl är ganska dåligt. 20 000/dag gör det. Vi skulle kunna hjälpa dem alla med de resurser vi lägger på vår invandring.

Om vi nu ville vara humana och visa solidaritet. Det handlar om baaaaaaarn.
    Problemet är att det är över en miljard människor som lever under fattigdomsgränsen. Sverige rymmer inte alla. Vi har krig, svält mm i världen men hur ska sverige lösa allt.
  • ica
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-02 17:04:31 följande:
    De flesta som är PK verkar vara det för att det är trendigt och man är rädd att bli utfryst annars.
    Och de uttrycker rätt åsikter när de har publik. Men jag tror inte de lever som de lär.
  • fru noren

Jag har inget emot att ta emot fler invandrare, men undrar rent praktiskt hur det ska gå ihop ekonomiskt. Invandrartäta orter har ju undermålig skola och vård som skulle behöva förbättras, samt mer satsning så att fler kan få jobb.

• Gert

Därför att folk är rädda att bli kallade för rasister om de säger något politiskt inkorrekt om invandringen. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-11-03 06:24:51 följande:

Men om valet står mellan att ett barn svälter ihjäl eller kommer till Sverige?

Då kan man ju alltid hjälpa det på plats. Tillsammans med cirka 99 andra. Så slipper 100 barn välta ihjäl.
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-03 08:28:33 följande:
    Och då skulle man kunna säga att de flesta som lever för att vara "icke-PK" verkar vara det enkom för att de inte vill vara en del av samhället. Assimilering kanske vore bra för dem?
    Ja, det ligger garanterat något i det. Jag kommer aldrig mer vara politiskt korrekt. Sen kan man ju föra vettiga diskussioner för det. Media och sjuklövern har ju byggt upp den här politiska polariseringen. Som även våra grannländer har underkänt.
  • asta66
    Donum skrev 2014-11-03 08:28:33 följande:
    Jag tycker många PK-fanatiker skulle behöva det med. Det är ju lätt att tycka att vi ska ta emot fler när man inte tänker ta konsekvenserna.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?