• Anonym (Hemskt)

Aldrig vara ensam med bebis igen

Vill säga att det kan bli väldigt väldigt väldigt tufft och svårt och sluta i misär om man föder ett barn man inte alls längtar efter. Jag gjorde inte abort och blev helt ensam och isolerad i en liten lägenhet med en bebis och en tvååring och helt utan hjälp i ett år. Det är det värsta jag varit med om och det var inte bra för de små barnen... Jag hoppas ni slipper hamna i den situationen mina systrar. Jag kommer utan tvekan göra en abort om det hemska skulle hända att jag blir gravid igen. Det är inte lätt!!

• Svar på tråden Aldrig vara ensam med bebis igen
  • Anonym (78)

Eller så kan du använda p-medel!?

• Anonym (Hemskt)

Och det gjorde och gör jag!!!

Man kan bli gravid ändå vet du!

Tror inte du heller hade velat vara i den situationen jag/vi var i!!

• Tow2Mater

Tråkigt du kände dig isolerad. Och om du inte hade någon vän alls när du hade bara din 2-åring, hoppas jag du har det nu.
    Där jag bor har vi max 3 månaders mammledighet, så din situation skulle inte kunna inträffa, då vi måste ut och jobba om vi ska kunna betala hyra for och bo kvar i våra lägenheter.

• Anonym (Hemskt)
    Tow2Mater skrev 2014-10-31 16:51:06 följande:

Tråkigt du kände dig isolerad. Och om du inte hade någon vän alls när du hade bara din 2-åring, hoppas jag du har det nu.

Där jag bor har vi max 3 månaders mammledighet, så din situation skulle inte kunna inträffa, då vi måste ut och jobba om vi ska kunna betala hyra for och bo kvar i våra lägenheter.

Tack. Jag försökte på alla sätt få fadern att vara föräldra"ledig" men han vägrade.... så jag var tvungen att ta allt och bara längtade tills barnet skulle fylla ett år och fick börja på förskola. Det var så otroligt jobbigt.. Jag ville så gärna ut och jobba och göra annat jag med.

Nu är det bättre tack och lov och jag ska ALDRIG ALDRIG ALDRIG Någonsin vara i den situationen igen!!!
Svar på tråden Aldrig vara ensam med bebis igen