Ung och hjärntumör
Hejsan!
Jag är 15 år och har en hjärntumör.
För 3 veckor sedan opererades jag för att ta bort den här tumören som sitter på högra sidan i hålrummet och stoppar upp hjärnflödet.
Men dom kunde aldrig ta bort den, för när dom öppnade upp mitt huvud så var det inte som väntat. Den är större än vad som sågs på röntgen och läkaren jämförde tumören som en sol, det strålar liksom in i hjärnan som rötter.
Kirurgen kunde inte heller ta bort den för att den satt för dåligt till och det var hjärnvävnad i tumören.
Det enda kirurgen kunde göra var att ta biopsi på tumören för att sedan skicka vidare och sen 3 veckors väntan för att veta vad det är för slags tumör.
Det är en ovanlig sort så de är därför det tar 3 veckor. Så vilken dag som helst ska jag få svar på vilken tumör de är.
Jag är i ett helvete på jorden...Och vägen till beskedet på hjärntumören har varit ett rent helvete. Hatar mitt liv just nu men försöker ändå göra de bästa av det.
Jag är livrädd på att dom ska komma med ett dödsbesked..
Strålning funkar inte heller så jag vet inte vilka andra alternativ jag har.
Bara skönt att skriva av mig, förbannad på livet. Man tänker ju att en själv kan ju inte drabbas av sånt här. Men jodå, när man minst anar det.