• Anonym (sista försöket)

FET

Hej!

Finns det någon som på eget bevåg valt att använda progesteron vid ett FET i en ostimulerad cykel? Barnmorskan säger att jag inte behöver göra det, då min naturliga ägglossning sköter tillförseln. Är smått desperat då det är vårt allra sista ägg (sista IVF) och undrar därför om det kan skada mer än att göra nytta? Jag har medicin här hemma och funderar på om jag ska våga använda den eller inte, trots att sjukhuset säger annat. Tacksam för svar!

• Svar på tråden FET
  • Anonym (sista försöket)

Tack för ditt svar! Vet du möjligtvis hur ofta jag ska ta dem/dag? Jag har Crinone 8% hemma. 

• Jag är bara jag

Crinone är väl max tre per dag,men det är ju efter stimulerat. Så 2 per dag räcker ju med början 2 dar efter äl.

• SueQ

Hej!
    Jag har gjort tre färska IVF och fick just min enda blastocyst insatt i en FET. Jag har denna gången börjat ta naturligt progesteron utan inrådan av läkare bara alternativläkare som jag känner att jag litar på. Jag har under MÅNGA år läst på om naturligt progesteron och har förstått att det kan hjälpa barnlösa. 
    Det är svårt att prata mot läkarvetenskapen men jag kände att jag inte har något att förlora och kan inte säga vare sig det gjort till eller från men nu sitter jag här och är på BIM +4 utan att mensen kommit men jag har heller inta fått plus på stickan...

Jag kan rekommendera en föreläsning hos Marianne på vitallyft.se

Svar på tråden FET