konstig cykel efter två barn
Jag och min man vill ha ett tredje barn och vill ha det tätt inpå igen. Jag har ätit p-piller sen jag var 13 år och när jag slutade så tog det sig efter tredje mensen. Andra barnet så försökte vi så fort mensen kom tillbaka och det tog sig på första försöket.
Jag vet inte vad det är med min menscykel nu men den varierar i längd.
Den 26 sept hade jag mens, ältest positivt tror jag det var ca 9 okt
Den 24 okt mens, ältest visade positivt första dagen jag skulle börja testa (4 nov) då skulle jag inte ha äl förens den 7-9 nov beroende på hur lång min cykel är vilket verkar variera tydligen (det har den inte gjort innan barnen kom). Vi tyckte det var konstigt att det visade så tidigt så vi fortsatte att ta ältest. Den 5 nov visade det negativt och vi fortsatte att ta fram till den 11 nov med negativa resultat.
Någon dag innan ältestet visade positivt så har jag haft rikliga flyttningar och de har bara fortsatt. Omkring den 10 så började jag få lite värk i brösten och även lite småvärk hela tiden i magen. Det har jag inte haft vid de andra cyklerna efter förlossningen .Mensen har varit sen i några dagar så då hoppades man på att det kanske skulle ha gått vägen men idag på morgonen har jag fått lite mens och lite värk.
Mensen jag hade i sept hade jag så ont så jag knappt kunde stå, jag har aldrig haft så ont förut. Den varade länge och jag hade värk några dagar innan mensen började och någon dag efter, kan det ha varit missfall?
Är det någon annan som har/haft liknande problem?
Kan den bli konstig om man har fött två barn tätt?
Det verkar som att vi inte kan lite på ältest utan får ha sex ofta men då är ju frågan hur ofta ska man ha för att det inte ska påverka spermiekvaliten?
Vi vill ju ha barnen tätt eftersom jag blev varslad när jag var gravid med nr 1, Vi blev jätteglada när det tog sig på engång med andra barnet men nu vet jag inte vad kroppen sysslar med.
Hoppas på svar! Vet inte vad man ska göra!