• Anonym (Lena)

Är det normalt att känna som jag gör?

Hej! Kände att jag behövde skriva av mig ..

För 5 veckor sedan genomgick jag en Medicinsk abort i vecka 7. Barnet var planerat men blev av med jobbet och fick även problem med min pojkvän vilket resulterade i att vi bestämde oss att gå skilda vägar. Idag är vi tillsammans igen.

Jag kände mig mer och mer osäker för att behålla barnet och mot min vilja genomgick jag aborten. Efter en hel vecka utan blödningar så fick jag helt plötsligt kraftiga smärtor nere vid magen och kraftiga blödningar med stora klumpar. Ringde in till gynakuten och fick åka in.

Kom in runt 01:30 tiden och blev inlagd på avdelningen efter att ultraljudet visade rester kvar av fostret och gravtestet visade positivt. Fick vänta till nästa dag för kirurgisk abort vid 15 tiden. Nu är jag hemma igen och har känt en sån otrolig sorg över allt .... inte nog med att första aborten tog hårt på mig men att få gå igenom det igen efter 5 veckor tär på mig känner jag nu. Min längtan efter barn har blivit nästan som en besatthet efter att få bli gravid igen men ska vänta tills saker är bättre runtomkring mig.

Det är denna sorg efter längtan om att något togs ifrån mig. Känner mig otroligt tom och ville skriva av mig för att se om det finns fler som känner igen sig?

• Svar på tråden Är det normalt att känna som jag gör?
  • Anonym (Angrar)

Jag gjorde abort i v 3 för 10 v sen.
    Varje dag (nästan) gör det ont, Mer eller mindre olika dagar. Känner mig så ledsen sorgsen ångestfull och skamsen.
    Önskar jag hade gett det mer tid, och förhoppningsvis gjort ett annat beslut.

Innan aborten kunde jag inte förstå att det skulle göra så här ont. Vidden av det hela sjunk inte in förrens efteråt.

Kan inte säga mer hur det kommer kännas ville bara skriva att du inte är ensam.

• Anonym (Lena)

Vad hemskt att du känner som du gör. Samtidigt känns det ganska skönt att inte vara ensam om det. Kan säga att jag känner mig väldigt skamsen och ångrar varje dag att jag inte gav det mer tid. Du får gärna skriva till mig ifall du behöver prata ?

Svar på tråden Är det normalt att känna som jag gör?