• Anonym (Ruvare)

När har ni känt er gravida med blastocyst-helst efter ED?

Ruva är gräsligt! Förra gången kände jag mig gravid,men var inte det så nu försöker jag att inte känna efter alls. Lätt-jojo... Tungan ute Så frågan är: ni som blitt gravida med blastocyst -och helst då efter ED så ni vet exakt vad jag pratar om-när började ni känna er gravida? Alltså äkta symtom som inte gick skylla på annat som progesteronbiverkningar?

Väldigt tacksam för svar!! Glad

• Svar på tråden När har ni känt er gravida med blastocyst-helst efter ED?
  • Anonym (?)

Missförstå mig rätt - spelar det någon roll? :) Alla är ju olika!! Jag hade tex inga symtom alls! Första symptom på graviditet kom i v 25, när magen började synas. Innan absolut ingenting. 

• Anonym (Ruvare)

Jo,det spelar roll-för mig! Efter så många år och så många ED med allt från inga symtom till att känna mig gravid vill jag veta vad som kan tänkas vara vanligast. Att gå till v25 symtomlös måste vara extremt ovanligt! Läser man här känner ju "alla" hur mycket som helst redan före BIM. Jag vill också känna! Helst spy utöver mig så jag vet...

• Anonym (?)
    Anonym (Ruvare) skrev 2014-12-05 16:26:11 följande:

Jo,det spelar roll-för mig! Efter så många år och så många ED med allt från inga symtom till att känna mig gravid vill jag veta vad som kan tänkas vara vanligast. Att gå till v25 symtomlös måste vara extremt ovanligt! Läser man här känner ju "alla" hur mycket som helst redan före BIM. Jag vill också känna! Helst spy utöver mig så jag vet...

Nej nej, det är inte alls ovanligt. Jag känner inte en enda som haft spända bröst eller mått illa. Sedan har jag jobbat på gynakuten i många år och träffat personer som spytt men ändå fått MA då moderkakan ett tag till ändå producerar hormoner du kräks av. Så symptom är aldrig någon garanti heller. Och använd dig inte av FL som källa heller :) 
  • Anonym (Ruvare)

Spyr man är man i vart fall gravid för stunden! Det är det jag menar med äkta symtom. Dessutom får de allra flesta som gjort ED barn,min donator är bara 22.

• Matilda13

Två dagar innan gravtest dvs ruvardag 12 fick jag stark mensvärk så jag trodde mensen skulle komma men den uteblev. Då visste jag att jag var gravid. Det var mitt första symtom.

• Anonym (Ruvare)
    Matilda13 skrev 2014-12-06 23:20:59 följande:
    Två dagar innan gravtest dvs ruvardag 12 fick jag stark mensvärk så jag trodde mensen skulle komma men den uteblev. Då visste jag att jag var gravid. Det var mitt första symtom.
    Aha,det var ju rätt långt gånget det. Jag mår lite tjuvtjockt,men kan lika gärna skylla på medicinerna.
Svar på tråden När har ni känt er gravida med blastocyst-helst efter ED?