• Anonym (Lilas)

Finns det någon chans att graviditeten kan fortsätta?

Skulle göra abort i torsdags och fick första tabletten. Jag tog den i munnen men ångrade mig och spottade ut den. Svalde den alltså inte ens. Vet inte hur länge jag hade den i munnen, kanske runt 20-40 sekunder. Det var mycket kvar av den när jag spottade ut den i alla fall.

Ca. 1-2 timmar senare började jag ändå få "mensvärk" i rygg och mage, mest ryggen. Det har fortsatt hela dagen idag och jag har fått gul/bruna flytningar och det blöder lite också.

Finns det någon chans att graviditeten kan fortsätta eller är det kört? Jag svalde ju inte tabletten men jag har alltså ändå "mensvärk", flytningar och några små blodsdroppar...

• Svar på tråden Finns det någon chans att graviditeten kan fortsätta?
  • Anonym (anonym)

Tror inte du behöver vara orolig.
    Min barnmorska sa att man fick inte spy upp den innan en halvtimme. Har du inte ens svalt den tror jag inte det är ngn fara. Ring sjukvårdsupplysningen akut om du ändå är orolig.
    Lycka till.

• Anonym (hmm)

Kan ju vara ett naturligt missfall som bara råkar sammanfalla med att du tog tabletten i munnen, men det är ju inte omöjligt att den hann börja verka.
    Men kolla med gyn!

• Anonym (Anna)

Tycker det låter konstigt att den kunde börja verka om du inte ens svalde den men man vet ju aldrig. Det är väl inte helt ovanligt att ha mensvärk och blödningar under graviditeten ändå men att det började så snart efter du hade tabletten i munnen är väl inget gott tecken kanske, jag vet inte.

• mikipiki

Jag hade ringt till gyn och frågat på måndag. Dom kanske även skulle kunna kolla så allt står rätt till?

Svar på tråden Finns det någon chans att graviditeten kan fortsätta?