• Anonym (ungogravid)

Han vill att jag ska göra abort men vägrar följa med

Jag är en tjej på 19 år,  och har en kk som är 23 år. Under två år har jag gått på pstav men har mått dåligt över den så jag tog ut den för 5 veckor sedan. Fick då p-piller och har tagit dom rätt och varit noga med dom. Nu står jag här gravid och ledsen över hur jag ska göra. 

Ringde han igår och berättade att jag är gravid och han är pappan. Han blev jätte tyst och sa sedan ''du vet att ända alternativet som finns nu är att du går och gör en abort'' Jag frågade han då '' följer du med till sjukhuset som stöd då?'' Han sa ''Nej, jag tänker inte följa med, har inte där och göra'' 

Jag känner mig så tom och så ledsen över att han är sådan egoist mot mig. 

Tycker han att jag ska göra abort så tycker jag att han ska ta sitt ansvar och vara lite delaktig och inte lämna hela ansvaret på mig. 

Vad ska jag göra? :( Snälla inga påhopp, klarar verkligen inte det nu..

• Svar på tråden Han vill att jag ska göra abort men vägrar följa med
  • Anonym (n)

surt men är ni "bara" kk så antar jag att han kan göra så

• Anonym (ungogravid)
    Anonym (n) skrev 2014-12-11 13:26:21 följande:

surt men är ni "bara" kk så antar jag att han kan göra så

Det kan man säkert också om man är tillsammans, men jag tycker det är egoistiskt. Han vill något men lägger ansvaret och bollen på mig då tycker jag inte han kan kräva att jag gör en abort heller.. 
  • Anonym (L)

Om han bryr sig så lite om dig att han inte ens orkar följa med när du gör aborten ska du vara väldigt glad att ni inte behöver ha barn tillsammans. Det skulle bli besvikelse efter besvikelse i ännu större skala.

• Anonym (:/)

Hur vill du själv göra? Vill du göra abort?

Om du själv vill göra abort, så ta med dig en god vän istället. Den vännen kommer troligtvis vara ett större stöd än din kk.

• Anonym (n)
    Anonym (ungogravid) skrev 2014-12-11 13:28:55 följande:
    Det kan man säkert också om man är tillsammans, men jag tycker det är egoistiskt. Han vill något men lägger ansvaret och bollen på mig då tycker jag inte han kan kräva att jag gör en abort heller.. 
    nej det kan han såklart inte kräva. Har han krävt det?
  • Stårschan
    Anonym (L) skrev 2014-12-11 13:29:42 följande:

Om han bryr sig så lite om dig att han inte ens orkar följa med när du gör aborten ska du vara väldigt glad att ni inte behöver ha barn tillsammans. Det skulle bli besvikelse efter besvikelse i ännu större skala.

Väldigt bra skrivet.

Strunta i killen. Från och med nu finns han inte i ditt liv. Ta med en kompis som du känner dig trygg med istället. Det ordnar sig ska du se.
  • Anonym (Frihet)

Det är nog svårt att tänka klart efter en sådan situation men jag tycker inte att du ska utesluta att behålla barnet om du vill det, trots alla problem det skulle innebära. Jag tror att du kan vara stark och behandla situationen på ett bra sätt även om pappan inte vill ta sitt ansvar :)

• Anonym (B)

Be en släkting eller vän att följa med ( om du själv vill göra abort) .

Och dumpa snubben givetvis.

• Anonym (B)
    Anonym (L) skrev 2014-12-11 13:29:42 följande:

• nevermind
    Anonym (ungogravid) skrev 2014-12-11 13:28:55 följande:
    Klart han inte kan kräva det! Valet är ditt och bara ditt.

Ring honom inte mer, oavsett hur du gör. Du kan ju slänga iväg ett sms när du bestämt dig, helst när det är försent för abort så han inte kan gapa om det, om du behåller alltså.
  • Anonym (neh)

Självklart borde han stöttat dig, det är ju ni tillsammans som orsakat den oönskade graviditeten. Men nu är han uppenbarligen en skit, så ta med en kompis och ring aldrig mer kkn.

• Anonym (neh)

Självklart borde han stöttat dig, det är ju ni tillsammans som orsakat den oönskade graviditeten. Men nu är han uppenbarligen en skit, så ta med en kompis och ring aldrig mer kkn.

Svar på tråden Han vill att jag ska göra abort men vägrar följa med