Är min reaktion överdriven?
Jag måste bara få skriva av mig lite.
För ca 1 år sedan blev min bästa vän med barn (på första försöket), och jag kunde inte vara lyckligare för hennes skull. I samma veva började jag och sambon själva fundera på bebis och i december förra året började vi bebisverkstan, hittills utan resultat.
Jag har pratat mycket med min vän om detta och att jag mår dåligt över att det inte händer någonting och hon har alltid varit stöttande.
För någon månad sedan fick hon sin pojke, och sedan dess har hon börjat säga vissa saker som får mig att bli jätteledsen, hon har bland annat skrytigt om att hon blev gravid på första försöket, även fast jag varit i samma umgänge.
Ikväll rann droppen över när hon helt plötsligt kläcker ur sig "nu är det exakt ett år sedan jag blev gravid" och då HELT utan anledning. hon ville liksom bara informera mig om det, typ.
Hur fan kan hon säga så? till just mig? Jag sitter i tårar och vet inte vart jag ska ta vägen. Har aldrig någonsin känt mig så förolämpad och liten som jag gör just nu. Är min reaktion överdriven?