Är min reaktion överdriven?
Anonym (Sårad) skrev 2014-12-12 01:44:16 följande:
Jag måste bara få skriva av mig lite.
För ca 1 år sedan blev min bästa vän med barn (på första försöket), och jag kunde inte vara lyckligare för hennes skull. I samma veva började jag och sambon själva fundera på bebis och i december förra året började vi bebisverkstan, hittills utan resultat.
Jag har pratat mycket med min vän om detta och att jag mår dåligt över att det inte händer någonting och hon har alltid varit stöttande.
För någon månad sedan fick hon sin pojke, och sedan dess har hon börjat säga vissa saker som får mig att bli jätteledsen, hon har bland annat skrytigt om att hon blev gravid på första försöket, även fast jag varit i samma umgänge.
Ikväll rann droppen över när hon helt plötsligt kläcker ur sig "nu är det exakt ett år sedan jag blev gravid" och då HELT utan anledning. hon ville liksom bara informera mig om det, typ.
Hur fan kan hon säga så? till just mig? Jag sitter i tårar och vet inte vart jag ska ta vägen. Har aldrig någonsin känt mig så förolämpad och liten som jag gör just nu. Är min reaktion överdriven?
utan alledning? hon sa ju anledningen det var exakt ett år sen, jag och min sambo har försökt få barn i 5 år, hon är lika känslig som du om inte ännu känsligare, jag försöker förklara flr henne att man itne kan misunna andra deras lycka och deras barn folk säger sällan saker för att va elaka, deras barn är deras allt precis som jag snackar om min katt snackar föräldrar om sina barn, och jag snackar som fan om min katt och det gör min sambo med, vissa har inget djur ingen partner dom har bara en bil och dom snackar bara om den. har du gått till läkaren? har du ens försökt på riktigt? en kompis till mej vars tjej hade JÄTTE svår endometios fick av ett mirakel barn för ett år sedan. dom hade gått till läkarn i flera år för att få ordning på detta och hon har genomgått operation men i slutet fick dom svaret att ni kommer aldrig få barn, ett tag senare så fick dom det av mirakel och läkarna trodde henne inte när hon ringde in och sa ni måste kolla vilket dom gjorde och de vart en bebis. min sambo har varit sjukt deppig till och från men aldrig kollat upp problemet ordenkligt. vissa får kämpa som FAN för att få barn, i MÅNGA MÅNGA år, andra vill inte kämpa och tycker dom ska få barn iaf eller att alla andra ska som redan fått barn ska hålla käften, den dagen jag får barn kommer jag inte hålla käften för att nån annan kan bli ledsen för nått långsökt, jag skulle aldrig medvetet sejja nått för att såra någon men ingen kommer få ta min glädje för det största i mitt liv som jag har kämpat så hårt för.
ja jag tycker att du överreagerar och jag skäms för att min sambo har dom känslorna och jag blir ofta arg på det för att det förstör för oss bägge.
inget i livet är en självklarhet