Godbless skrev 2014-12-13 20:16:03 följande:
Hur fick du reda på att du hade pco? Hur ställde dom diagnosen? Beklagar beskedet :(
Vaginalt ultraljud som visade att jag hade många små äggblåsor i livmodern och blodprov. Jag sökte upp gyn då jag fått mer oregelbundna menstruation de senaste 4 månaderna. Innan var min cykel 30 dagar på pricken, nu är den mellan 35-50 dagar långa.
Liten ekorre skrev 2014-12-13 20:20:54 följande:
Jag har PCO och hade jättesvårt att bli gravid med första barnet. Men tydligen ska det bli lättare när man blir äldre. Blev det för mig iallafall. Första barnet tog fem år att göra. Men i år har jag hunnit bli gravid två gånger "av misstag" (första slutade i missfall).
Så det är inte kört bara för att man har PCO!
Han sa till mig att jag inte alls skulle gå och oroa mig. Att det är många kvinnor som har PCO utan att veta om det. Han skickade vidare mig och ville vi skulle göra en fertilitetsutredning så fort som möjligt då man inte får börja behandla mig om man inte vet hur kvalitén på min mans spermier är. Han sa även att han tyckte det var bra att vi vill skaffa barn redan nu då vi är som mest fertila (jag är 21 år och min man 24). och har som störst chans att bli gravida.
Men tack för dina peppande ord