Anonym (Barnlängtan) skrev 2014-12-27 13:24:38 följande:
Jaha kan kännas olika för alla. vissa par kanske inte är överens om allt. Min man är inte lika på för ivf om man säger så. Medan ja känner att de kanske är den ända utvägen. tog du minipiller för att torka ut endon lr för att minska smärta. Har inte förstått allt med endo ännu, vad jah förstod så sa läkaren att de som får preventivmedel efter op är de som vill vänta med barn o endast vill bli av med smärtan. Sen finns d olika alternativ man kan torka ut endon genom att sättas på klimakteriet i antal månader, känner mig inte så sugen på det. äre inte bättre att stå i kö under tiden då? Så försöker du Undertiden sen om det inte går står du redan i kön istället för att försöka o sen ställa dig i kö kanske tar tid. så tuff de här man trodde ju alltid att det var självklart att alla skulle få barn.
Jag kan faktiskt inte svara på det då min läkare aldrig förklarade varför jag skulle börja med preventivmedel. Jag fick bara välja vilken sorts preventivmedel jag ville använda: kombinerade p-piller, minipiller eller nässpray (som man använder vid IVF, som försätter en i ett konstgjort klimakterium). Vi var båda överens om att minipiller var det bästa alternativet. För egen del ville jag bli av med smärtan och låta kroppen vila så att endometriosen inte skulle bli värre efter operationen (då den gillar ärrvävnad). När jag har ätit minipillerna i 6 månader ska jag på ett återbesök för att diskutera hur det har gått och vad som händer härnäst.
Nej. Jag vill inte ställa mig i kö för just nu känner jag att jag inte vill göra IVF,
någonsin.