Hjälp hur funkar fertilitets utredning.
jag och min man har försökt bli gravid i över ett över, vissa kanske tänker "okej lugn de har bara gått ett år" men ett år av ständig tänk, med äl stickor. Med bim räknande tar på en psykiskt. Jag vill så gärna ha barn så att det tär på mig. Det tar på vårat förhållande främst. Sexet är endast för att bli gravid jag njuter inte utan "in ut sprut,slut" som gäller. Min börjar få presstations ångest senaste tiden, då allt är på beställning. Det gör ont som bara den varje månad då mensen kommer. jag har mens regelbundet. samt äl. opererades för endometrios för cirka ett halvt år sedan. Då läkaren brände bort härdar, han sa sedan att ja skulle försöka bli me barn på egen hand. Min mens rubbades efter op. Lutefasen blev kort. Så jag fick progesteron tillskott. Funkade men nu senast när ja va hos Gyn såg man en cysta på 3,5 vet lnte vad det är för cysta om det beror på hormon behandlingen osv eller om de har med endon att göra. Jag är så förtvivlad kommer bara dåliga nyheter på dåliga nyheter känns de som. så min fråga är. Ni som gjort fertilitets undersökning vad är
Första steget fram tills ivf? och hur är det med de som har endometrios skickas de direkt till ivf kön? Snälla berätta det går inte två timmar utan att ja tänkt på allt i snart ett år. Behöver snart en psykolog visste inte att de skulle vara så tufft.