• Bellss

överraskningsfest

Hej!

Jag har en kompis som fyller 25 snart och tänkte fixa en överraskningsfest till henne.
    Dock har jag inte jättebra ekonomi och jag undrar vad ni tycker man ska göra/bjuda på?
    Ska man dekorera? Bjuda på tårta, alkohol, mat, snacks?

Vill ju att det ska bli en bra fest och hade gärna velat lägga en del men nu har jag ju inte möjlighet till det.

Någon som har tips?

• Svar på tråden överraskningsfest
  • Rosana

En överraskningsfest, vad kul! Men då är det ju fler än du och din kompis? Så, varför inte be även de andra gästerna om att ni fixar festen? Delar upp både sysslorna och utläggen?

• Aniiee

Fråga: SKulle HON uppskatta en överraskningsfest? Tycker hon om sånt?

Jag frågar, därför att överraskningsfester lätt slutar i snopenhet för gästerna och stort hål i plånboken för arrangören när födelsedagsbarnet vänder i dörren och flyr fältet gråtandes. 

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Bellss
    Rosana skrev 2015-01-04 17:43:21 följande:

En överraskningsfest, vad kul! Men då är det ju fler än du och din kompis? Så, varför inte be även de andra gästerna om att ni fixar festen? Delar upp både sysslorna och utläggen?

Jo jag har funderat på det men jag känner inte alla hennes kompisar och det känns bara så dumt att be dom vara med och lägga ut och hjälpa till :/ hade det vart mest gemensamma kompisar hade det varit lättare för då hade man kunnat fråga dom om vi ska ordna en fest tillsammans.

Och jag är helt säker att hon skulle uppskatta en överraskningsfest :)
Svar på tråden överraskningsfest