• Zapa

Lekar på barnkalas ?

Hej!

Ensamstående pappa här som behöver hjälp angående tips på passande lekar på barnkalas!! :)

Det kommer bara vara flickor på kalaset, de kommer vara ca 6-10 st och de är alla 7-8 år gamla.

Alla tips tas tacksamt emot... men gärna några enkla, lätta och inte alltför komplicerade lekar :)

• Svar på tråden Lekar på barnkalas ?
  • PartyPinglan

"Sätta knorr på grisen" (eller svans på hästen, rosett på prinsessan, eller vad man vill).

"Hela havet stormar"

"Dansatopp"

Skattjakt

Fiskedamm(!?)

"Snurra flaskan"

"Rita, gissa, spring"

• micromat

Äta godisremmar snabbast.

Ballongstafett - springa med ballongen mellan benen och bytas av.

Doppa pennan i flaskan.

• PartyPinglan

Ett annat förslag är att ta något av de klassiska sällskapsspelen; exempelvis "Tjejsnack", "Sant eller falskt", "Pictionary", osv.

• Anonym (M)

Fråga födelsedagsbarnet vad hon vill ha för lekar och tema. =) På mina barnkalas älskade jag när vi hade teman (t.ex. Fångarna på fortet eller djur) - de flesta lekar går att anpassa till något tema dessutom.

Två aktiviteter som jag tyckte mycket om var fiskedamm och skattjakt med lappar (min pappa gav oss en lapp som det stod ett ställe på, tex "Tvättmaskinen" och då fick vi springa ner och leta i tvättmaskinen där det fanns en lapp med "Bokhyllan på vinden" på osv fram och tillbaka överallt i huset tills vi hittade skatten).

Jag rekommenderar dessutom "Molnet" som är en samarbetsversion av "Hela havet stormar" (det är inget kul att bli sist kvar i tävlingslekar!).

Svar på tråden Lekar på barnkalas ?