• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • 89Madeleine

Vill tipsa alla er med facebook att gå med i gruppen "IVF Sverige"

Där kan man dela med sig av sin IVF resa, läsa andras resor eller bara skriva av sig. Den är sluten, så endast medlemmar kan läsa inläggen.

• Elfia

Ruvardag 13 idag. Testade precis som väntat (tyvärr) minus. Tyckte mig se en skymt av ett plus på clearblue plus-Stickan men det är säkert bara en skugga. Jag vet att jag har min testdag imorgon egentligen men tror knappast att något ändras på EN dag?? :(

Igår fick jag lite ljusrosa flytningar tillsammans med lutinus flytningarna i bindan och mensvärk hela dagen. Sedan testade jag även med clearblue digital imorse och det stod "ej gravid"

Vet att man kanske ska se första gången som ett test men tycker ändå att det suger det här... Denna eviga väntan. Vi har redan väntat i två år liksom.. Så orättvist.

Någon som vet ifall man kan börja med FET direkt efter denna mens? Jag vill ju givetvis starta igång så fort som möjligt. Och jag känner mig precis som vanligt i kroppen nu förutom att man är ledsen att det inte tog sig, då borde väl Sahlgrenska Ivf gå med på det?

Startas mensen igång endast ifall jag slutar med Lutinus eller är det där lite olika kanske?

Grattis till er som plussat, lycka till till er som ruvar och stor kram till oss som blev besvikna. Nästa gång SKA gå vägen!!!

• soni
    89Madeleine skrev 2015-04-04 08:38:00 följande:

Vill tipsa alla er med facebook att gå med i gruppen "IVF Sverige"

Där kan man dela med sig av sin IVF resa, läsa andras resor eller bara skriva av sig. Den är sluten, så endast medlemmar kan läsa inläggen.

Jag hittar inte gruppen. Hittar bara sidan IVF Sverige AB... Något företag.
  • Alex78

Hej tjejer !

Vilken bra ide' att starta denna tråd !

Jag håller på med mitt första ivf försök , är på ruvardag 14. Testdag är på tisdag. Tyvärr har jag fått blödningar och är rätt säker på att det är mensen som kommit . ???? Skulle egentligen fått mens för 3 dagar sedan och blev hoppfull då den var försenad . Men jag har läst på flera ställen att vagitorierna kan skjuta upp mensen vilket verkar vara fallet i mitt fall.

Usch, jag känner mig jätteledsen , trodde aldrig att det skulle vara såhär jobbigt känslomässigt . De sista dagarna har jag varit jättenere, det känns som att jag har haft PMS varje dag sedan i torsdags då jag egentligen skulle ha fått mens. Är det någon mer som upplevt att vaggvisarna kan ge förlängd PMS period? ????

Jag undrar förresten också när man kan börja sitt nästa ivf försök? Tror ni att man kan börja redan på den första mens som inträffar efter den jag precis har fått? Tyvärr fick vi inga små embryon i frysen heller, så vi måste börja om från början igen. Känns tungt .

Kram på er

• Elfia
    Alex78 skrev 2015-04-05 19:04:12 följande:

Hej tjejer !

Vilken bra ide' att starta denna tråd !

Jag håller på med mitt första ivf försök , är på ruvardag 14. Testdag är på tisdag. Tyvärr har jag fått blödningar och är rätt säker på att det är mensen som kommit . ???? Skulle egentligen fått mens för 3 dagar sedan och blev hoppfull då den var försenad . Men jag har läst på flera ställen att vagitorierna kan skjuta upp mensen vilket verkar vara fallet i mitt fall.

Usch, jag känner mig jätteledsen , trodde aldrig att det skulle vara såhär jobbigt känslomässigt . De sista dagarna har jag varit jättenere, det känns som att jag har haft PMS varje dag sedan i torsdags då jag egentligen skulle ha fått mens. Är det någon mer som upplevt att vaggvisarna kan ge förlängd PMS period? ????

Jag undrar förresten också när man kan börja sitt nästa ivf försök? Tror ni att man kan börja redan på den första mens som inträffar efter den jag precis har fått? Tyvärr fick vi inga små embryon i frysen heller, så vi måste börja om från början igen. Känns tungt .

Kram på er

Hej och välkommen hit!

Jag går igenom samma sak nu. Fick imorse (min testdag) ett minus på Stickan men små blödningar fick jag redan på rd 12. Slutat med vagitorierna efter testat och hoppas innerligt den kommer ikväll. Jag bara vet och känner det i kroppen att den är på väg men att den bromsas utav Lutinus. Min Bm sa att det var möjligt och vanligt att det förekommer.

Vi ska få göra FET i Maj, alltså efter nästa mens. Vi lyckades få en till frysen efter den korta behandlingen.

Förstår precis hur du känner dig, det tär på en psykiskt detta :( Jag har varit ledsen hela helgen, igår kväll och imorse grät jag jättemycket och förstod inte alls varför det inte tagit sig då vi försökt att få barn i två år och jag som hoppades så mycket och var positiv inför denna behandling. Nåväl, bara att resa sig och ta tag i nästa försök när det är dags.

Jag håller tummarna för dig att du fått en graviditetsblödning :) Det förekommer det med.

Tror annars att de flesta kliniker vill att man börjar ny behandling nästa mens igen. Kolla med din klinik.

Hoppas du får ett plus på tisdag :)
  • soni

Någon som har fått reda på när de har sommarstängt i Örebro?

• Alex78

Stort tack för ditt stöd Elfia!

Va tråkigt att det inte lyckades för dig heller !

Det verkar som att vi båda är i samma situation, bortsett från att ni har ett litet embryo i frysen då. ???? Jag håller verkligen tummarna för att det kommer lyckas för er i maj!

Tyvärr är den blödning jag har nu alltmer likt en mens , så det är bara att acceptera fakta tror jag . Det var trots allt bara första försöket och det kommer nog bli några fler innan man börjar misströsta helt..

Har också haft en jättejobbig helg , skönt att den snart är slut . Tycker det jobbigaste är att inte veta och hela tiden klamra sig fast vid hoppet. Det är nästan bättre då att veta säkert och börja ställa in sig på nästa försök.

Ska ringa kliniken på tisdag (Sophiahemmet i Stockholm ) och fråga när man får göra nästa försök !

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?