• jag124

LONDON, kostnad?

Hejsan allihopa!
    Det är nämligen  så  att jag ska till London i April med 2 andra, är sj 16 år.

Hur mycket ni tror att resan kommer att kosta? Kommer att vara där i 7 dagar. Själva resan dit och tillbaka kostade ca 650 kr + försäkring och extra bagage. Boende har jag inte fixat, kmr antingen att bo hos  en kompis eller i ett hotell. Boende vill jag lägga MAX 1500 kr på.Tror ni att det räcker med 1000-1500 kr till maten? Och sedan shoppingen & nöjet kostar  oxå...

Hur mycket tror ni att den totala summan kommer att kosta? 
    Har redan räknat att jag Max kmr att ha sparat 8000 kr till resan om jag inte använder en enda krona på 3 månader. Tror ni det räcker?Har inte direkt sparat till resan då jag bokade biljetter idag...lite dåligt planerad kanske....  Att transportera sig inne i staden kommer väl att kosta mer än 1000 lappen.

• Svar på tråden LONDON, kostnad?
  • Piika

Jag var där i mars förra året på min 20års dag. Och London är INTE billigt. Shopping finns inte så mycket om du inte vill lägga 3 tusen på en Louis Vuitton, eller skor på jimmy choo.

Victoria Secret var inte super dyrt. Maten var ganska dyr. Lägg på 100 kr på om du skulle äta ute idag. Men vill du shoppa billigt råder jag dig att gå till Primark(är 4 våningar med kläder för H&M priser)

Sen om du vill äta lite billigare så ät på marknader. De har super god mat! 
    Chinatown har också realativt billig mat. 

Jag och min mamma åkte dit och hade 20 med oss så 10 var. 
    När vi kom hem hade vi 4 kvar. Så vi låg på 8k/person. 
    Men då snålade vi en del också.

Går att hitta billiga saker, men tips försök gå så mycket du bara orkar. Vi gick nästan överallt. Man får se så mycket och man sparar en hel del pengar. För det finns taxis som tar mycket betalt. köp tunnelbanskort! Det är verkligen värt pengarna. 

Hoppas det hjälpte lite. :) 

If you can dream it, you can do it.-Walt Disney
  • jag124
    Piika skrev 2015-01-29 10:55:22 följande:

Jag var där i mars förra året på min 20års dag. Och London är INTE billigt. Shopping finns inte så mycket om du inte vill lägga 3 tusen på en Louis Vuitton, eller skor på jimmy choo.

Victoria Secret var inte super dyrt. Maten var ganska dyr. Lägg på 100 kr på om du skulle äta ute idag. Men vill du shoppa billigt råder jag dig att gå till Primark(är 4 våningar med kläder för H&M priser)

Sen om du vill äta lite billigare så ät på marknader. De har super god mat! 
    Chinatown har också realativt billig mat. 

Jag och min mamma åkte dit och hade 20 med oss så 10 var. 
    När vi kom hem hade vi 4 kvar. Så vi låg på 8k/person. 
    Men då snålade vi en del också.

Går att hitta billiga saker, men tips försök gå så mycket du bara orkar. Vi gick nästan överallt. Man får se så mycket och man sparar en hel del pengar. För det finns taxis som tar mycket betalt. köp tunnelbanskort! Det är verkligen värt pengarna. 

Hoppas det hjälpte lite. :) 

Tack för tipsen! Men hur många dagar var ni  där? :)
  • Piika

Vi var där en weekend, så torsdag till söndag. :) 

• Piika

Vi var där en weekend, så torsdag till söndag. :) 

Svar på tråden LONDON, kostnad?