• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-03-16 09:05:05 följande:

Ja beräknat äggplock v.13 :) så hoppas jag inte blir överstimulerad / understimulerad så dom måste skjuta på det :) Östrogenprovet såg bra ut så började med sprutorna i fredags och än så länge går det jättebra. Hade huvudvärk i lördags vilket tydligen va en biverkning och så känner jag mig ganska uppsvullen (tydligen ska äggstockarna gå från storleken av en tumme till en knytnäve, så antar att de kommer kännas haha.) 

Jaha okej det är helt annorlunda alltså :P Hoppas du får börja protokollet till veckan! :) 

Aha så du känner redan ifrån äggstockarna! Är ju egentligen ett bra tecken på att det man tar funderar! Vår läkare sa att hon snarare blir fundersam om man inte känner någonting!

Fick klartecken idag från kliniken att vi får köra igång så fort mensen kommer så äggplock blir då vecka 14 för oss!

Ett riktigt fint påskägg hoppas vi på då, haha
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-03-16 15:03:31 följande:
    Aha så du känner redan ifrån äggstockarna! Är ju egentligen ett bra tecken på att det man tar funderar! Vår läkare sa att hon snarare blir fundersam om man inte känner någonting!

Fick klartecken idag från kliniken att vi får köra igång så fort mensen kommer så äggplock blir då vecka 14 för oss!

Ett riktigt fint påskägg hoppas vi på då, haha
    Jag vet inte om det är det, men har haft smärta idag vid äggstockarna, men de kom lite i perioder för att sen avta :P Okej, det låter bra haha!

Åh härligt, hoppas verkligen vi båda lyckas på första försöket! Då lär de bli två nära-julbebisar :) 
  • Smillan83

Nu har vi fått klartecken att köra igång med sprutorna imorgon! Känns såå spännande, äntligen händer det!

Äggplock v 14

Haha, ja två dec/jan bäbisar blir hur bra som helst!

• mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-03-18 18:37:23 följande:

Nu har vi fått klartecken att köra igång med sprutorna imorgon! Känns såå spännande, äntligen händer det!

Äggplock v 14

Haha, ja två dec/jan bäbisar blir hur bra som helst!

Va roligt för er :) Hoppas det kommer gå bra! :) 
  • Smillan83

Sprutdag 3, känner inget speciellt ännu!

Blodprov på måndag och ultraljud på tis och fre!

Har du varit på nåt ultraljud ännu Mikaaaela?

Gör du dem på IVF kliniken?

Fått någon dag för äggplock?

• mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-03-21 10:09:32 följande:

Sprutdag 3, känner inget speciellt ännu!

Blodprov på måndag och ultraljud på tis och fre!

Har du varit på nåt ultraljud ännu Mikaaaela?

Gör du dem på IVF kliniken?

Fått någon dag för äggplock?

Jag är på sprutdag 10, har fruktansvärt ont, precis som när jag har mens. Så knaprar morfin utan direkt skillnad. Hoppas verkligen det händer någonting. 
    Tog blodprov i onsdag, som knappt visade någon skillnad. Har fått höja dosen på gonal f till 450 ie. Ultraljud i fredag som visade några äggblåsor på vänster äggstock, största på 9mm, medan högeräggstock hittade han knappt och när han gjorde de fanns knappt nån äggblåsa där. Så nästa ultraljud är på tisdag, så hoppas det har växt till sig då. 
    Nils-Gunnar trodde på äggplock torsdag / fredag till veckan. Så hoppas det för orkar inte ha så här ont länge till.. Men antar att det beror på min endometrios, så hoppas du får de lite lugnare :) 
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-03-22 14:41:37 följande:

Jag är på sprutdag 10, har fruktansvärt ont, precis som när jag har mens. Så knaprar morfin utan direkt skillnad. Hoppas verkligen det händer någonting. 

Tog blodprov i onsdag, som knappt visade någon skillnad. Har fått höja dosen på gonal f till 450 ie. Ultraljud i fredag som visade några äggblåsor på vänster äggstock, största på 9mm, medan högeräggstock hittade han knappt och när han gjorde de fanns knappt nån äggblåsa där. Så nästa ultraljud är på tisdag, så hoppas det har växt till sig då. 

Nils-Gunnar trodde på äggplock torsdag / fredag till veckan. Så hoppas det för orkar inte ha så här ont länge till.. Men antar att det beror på min endometrios, så hoppas du får de lite lugnare :) 

Men din stackare vad du har jobbigt! Så tråkigt!

Har varit och lämnat blodprov imorse och har fått tider för ultraljud imorgon och på fredag!

Idag (sprutdag 5) är första dagen jag känner lite från magen! Lite "spänd" i magen, som jag kan känna innan mens!

Men känner inget specifikt från äggstockarna som jag brukar göra vid ägglossning!
  • Smillan83

Var på ultraljud idag! Bara en blåsa hade växt något!

Less jag blir, vad kommer hända nu då?

Väntar på besked från Umeå!

• Smillan83

Fick öka Menpur dosen till 187 idag och imorrn och sen upptill 225!

Hoppas det gör susen!

• mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-03-24 21:05:47 följande:

Fick öka Menpur dosen till 187 idag och imorrn och sen upptill 225!

Hoppas det gör susen!

Det är nog väldigt vanligt att dom ändrar dosen lite då och då. Var på ultraljud igår igen och de hade växt till sig ganska bra på vänster äggstock, höger äggstock verkar tyvärr inte fungera :( sänkte dosen till 300 ie och äggplock blir tyvärr inte denna vecka utan tidigast på måndag. Hoppas det hänt ännu mer tills dess. 

Tråkigt när man var inställd på att det skulle bli torsdag / fredag, men hellre vänta lite längre och ha högre chanser :) 

Nytt ultraljud och blodprov imorgon! 

Hoppas det hänt något för dig också tills ultraljudet :) 

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?