PLANERA DOP FÖR OFÖTT BARN! Tips och idéer Tack :)
Jag är ute i lite väl God tid här och kan känna att det både är lite dumt (med tanke på risker som kan uppstå i samband med förlossning *peppar peppar) men vill samtidigt vara lite före.
Jag är beräknad att föda min 3dje lilla gosse den 8/3 och vill så gärna att han ska döpas under samma helg som resterande familjemedlemmar.
Jag själv är döpt under påskhelgen, mina andra två pojkar likaså och även deras far.
Det har blivit som en liten tradition och jag inser nu att om jag planerar det i god tid så kan även detta lilla barnet få döpas under den helgen. Till saken hör även att min familj och släkt har ca 4-5 timmars bilresa hit och då är det ganska skönt att ta det under en helg då man är lite långledig - såsom just påsken
Har jag riktig otur så får jag gå över tiden och risken finns då att bebis föds senast den 30/3. Påsken är 5/4, dvs knappt en vecka efteråt. Nu tror jag inte risken är så stor att jag går över men man vet aldrig.
Tankar och idéer?
Tips på hur jag kan planera på bästa sätt? Och för att friska upp mitt minne lite - vad behöver jag göra inför dopet?
* boka kyrka + präst
* boka f-hem
* dopklänning
* mat, dryck och fika
Missat något?