• Adnila

Namnförslag

Hej!!! Vår dotter på 4 v har inte fått ett namn än. Väljer mellan Lo,Lovis,Lone,Silje....va tycker ni?? Vår andra dotter heter Joy..

• Svar på tråden Namnförslag
  • FogelFru

Lo passar bäst med Joy.

Men Lone är finast (norskt (danskt?) namn, uttalas "Låne").

• Milleman

Silje! Tyckte det blev bäst med ett namn utan i med tanke på syskonets namn :)

• Adnila

Mmm tycker själv Lo passar bäst med Joy o e lite fräckare.. Men dom andra känns lite finare o mjukare.. Kan nästan omöjligt välja:/

• FogelFru
    Adnila skrev 2015-02-06 08:17:56 följande:

Mmm tycker själv Lo passar bäst med Joy o e lite fräckare.. Men dom andra känns lite finare o mjukare.. Kan nästan omöjligt välja:/

Ska ni bara ha dessa barn, så kör på Lo. Då har båda barnen udda namn.

Ska ni skaffa fler så kan ni ju köra på ett vanligt ordentligt namn till alla övriga barn.
  • FogelFru
    Adnila skrev 2015-02-06 08:32:58 följande:

Haha... Ordentligt namn...

Ja, alltså inger illa menat.

Men Joy, Nova, Tindra, Glimma, osv är ju lite i samma stil och är enligt mig inga "ordentliga" namn i den bemärkelsen. Därför tycker jag att Lo passar bäst.
  • Ediths mamma

Vet inte hur jag svarar på ett specefikt inlägg, men kände jag måste bara seja att Lone i Norge aldrig skulle uttalas Låne ( da det är ett verb :) men med O som det stavas..... Även Silje är norskt ( iallafall veldigt vanligt på tjejer födda på 80 talet där)
    Lovis är annars min favorit av era namn :D
    Grattis till liltjejen!!

• fluu

Lo - Gillar även om det är väldigt sött och mjukt. Kavat på barn och vackert på vuxen. Fina kopplingar till Ivar Lo. Dock inte så kul i GB.

Lovis - Så otroligt vackert och jag älskar Ronja och Lena Nyman. Hög mysfaktor! Dock för trolskt och sagoaktigt. Mindre seriöst på vuxen.

Lone - Coolt! Riktigt kaxigt och rivigt namn. Låter lite busigt på barn och vackert på vuxen. Och låter lagom argt. Jag gillar't.

Silje - Himmelens vackert och jag älskar ju norska namn, men det är ändå allt för sött, vekt och ljuvt för min smak.

1. Lone
    2. Lo
    3. Lovis
    4. Silje

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Har bara hört" Looone" i Sverige. Och i dk också faktiskt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Namnförslag