Namnförslag
Hej!!! Vår dotter på 4 v har inte fått ett namn än. Väljer mellan Lo,Lovis,Lone,Silje....va tycker ni?? Vår andra dotter heter Joy..
Hej!!! Vår dotter på 4 v har inte fått ett namn än. Väljer mellan Lo,Lovis,Lone,Silje....va tycker ni?? Vår andra dotter heter Joy..
Lo passar bäst med Joy.
Men Lone är finast (norskt (danskt?) namn, uttalas "Låne").
Silje! Tyckte det blev bäst med ett namn utan i med tanke på syskonets namn :)
Mmm tycker själv Lo passar bäst med Joy o e lite fräckare.. Men dom andra känns lite finare o mjukare.. Kan nästan omöjligt välja:/
Mmm tycker själv Lo passar bäst med Joy o e lite fräckare.. Men dom andra känns lite finare o mjukare.. Kan nästan omöjligt välja:/
Haha... Ordentligt namn...
Haha... Ordentligt namn...
Jo jag förstod lite va du mena;)
Silje känns ovanligt och fint.
Vet inte hur jag svarar på ett specefikt inlägg, men kände jag måste bara seja att Lone i Norge aldrig skulle uttalas Låne ( da det är ett verb :) men med O som det stavas..... Även Silje är norskt ( iallafall veldigt vanligt på tjejer födda på 80 talet där)
Lovis är annars min favorit av era namn :D
Grattis till liltjejen!!
Tack snälla Ediths mamma ????
Lo - Gillar även om det är väldigt sött och mjukt. Kavat på barn och vackert på vuxen. Fina kopplingar till Ivar Lo. Dock inte så kul i GB.
Lovis - Så otroligt vackert och jag älskar Ronja och Lena Nyman. Hög mysfaktor! Dock för trolskt och sagoaktigt. Mindre seriöst på vuxen.
Lone - Coolt! Riktigt kaxigt och rivigt namn. Låter lite busigt på barn och vackert på vuxen. Och låter lagom argt. Jag gillar't.
Silje - Himmelens vackert och jag älskar ju norska namn, men det är ändå allt för sött, vekt och ljuvt för min smak.
1. Lone
2. Lo
3. Lovis
4. Silje
Har bara hört" Looone" i Sverige. Och i dk också faktiskt.
Där sa du nåt fluu????