• agneta45

Vad tycker ni om prinsessan Madeleine?!

Jag tycker detta är under all kritik. Hon får våra skattepengar och går bara runt och säger inte ett skit. Pinsamt. Ser att detta även diskuteras på Flashback och sånt. Folk verkar ju inte gilla henne jättemycket direkt. 
    Vad tycker ni?

shimodas.hant.se/skarp-dig-madde/

• Svar på tråden Vad tycker ni om prinsessan Madeleine?!
  • fluu

Ingenting, känner henne inte och har ingen riktig klar bild av henne. Gillar dock att hon går sin egen väg.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dixie

Jag känner inte henne - så jag kan inte ha en åsikt baserad på vad aftonbladet och hänt i veckan förmedlar. 

men jag förstår inte varför man är så upprörd över att hon inte ger en intervju - vad skulle en intervju egentligen ge!? 

• MsFry

Jag tycker nog ingenting om henne, jag känner henne inte.

Det intryck jag får av henne är att hon har hög integritet och det är beundransvärt.

Bara för att hon inte babblar ut i intervjuer i tid och otid betyder det inte att hon inte gör nytta (så långt kungahuset nu gör nytta).

Hon är ju fortfarande en människa, inte en slav som ägs av oss och ska visas upp för vår förströelse.

• Mentat

Grundläggande sakfel i TS: Hon får inte alls våra skattepengar.
    Men det är klart, sätter man någon tilltro till den där länkade texten så bryr man sig väl inte om sådana detaljer.

• Common sense

Jag tycker att prinsessan Madeleine är en trevlig representant för Sverige.

• sextiotalist

En kvinna med hög integritet

Hon lever inte på våra skattepengar.

Jag blir så less på alla som kräver att kungahuset ska vara till hands för att de passar pressen. Pressen består av gnällspikar

• EnGladPingvin

Jag håller med Lena Melin (för ovanlighetens skull). Madeleine, man måste inte vara prinsessa bara för att man föddes till det. Man kan avsäga sig det.

Madeleine och övriga kungahuset är maktpersoner. Självklart ska media granska dem och det är deras skyldighet att ställa upp på intervjuer. Det ingår i jobbet. Vill de inte ställa upp på det kan de avsäga sig uppdraget.

Svar på tråden Vad tycker ni om prinsessan Madeleine?!