Inlägg från: Anonym (löjligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (löjligt)

Hur hämnas ni på otrogna partners??!

Men gud vilken PK festival... 

Jag ser inget som helst fel i att hämnas, pysslar man med sånt får man ta konsekvenserna för det. Den som inbillar sig att den som är otrogen kommer bli ledsen av att man går omkring med huvudet högt och tror sig vara bättre har inte fattat verkligheten. En person som klantat sig rejält är bara jävligt nöjd över om hen slipper få skit för det man gjort. Så medan man går omkring och tror sig vara vuxen så pustar den som varit otrogen ut och tackar sin lyckliga stjärna....

Säger inte att det är fel att inte hämnas, det jag ifrågasätter är att påstå att hämnas skulle vara fel och att man är en bättre människa om man inte gör det. Det är en smakfråga. Så länge man gör det med stil och medveten om konsekvenserna så ser jag inget som helst fel i det.

• Anonym (löjligt)
    Snutten6 skrev 2015-02-12 15:02:02 följande:

Bästa straffet är att bara gå, vara tyst och aldrig ha ngn mer kontakt.
    Säg inget till vänner eller bekantar.
    Tystnaden dödar, jag lovar !!
    finns det barn, strula inte eller försök ställ till bråk.
    Se till barnens bästa.
    Barnen har rätt till både pappa och mamma, fast att mamman oftast inte så vill.
    Ge dig inte in i den kampen ifall du vill överleva de yngste barnets 18 års dag....

Skitsnack, tystnaden dödar inte det minsta, den enda den dödar är den drabbade som går omkring med uppdämd frustration och bitterhet, det är bara sånt folk inbillar sig för att det känns skönt att tänka så. Du fattar väl själv att den som varit otrogen är jävligt glad över om du bara går omkring och lider i tysthet så hen slipper få skit och dessutom är korkad nog att hjälpa personen hålla det hemligt för alla andra? Kan det bli bättre för den som var otrogen? 

Om du inbillar dig att personen lider över att du drar så tror du fel för hade personen öht värderat dig så hade personen inte varit otrogen. 
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (galen) skrev 2015-02-11 23:43:10 följande:

Jag fick reda på at tmin pojkvän va otrogen. Kalla mig galen idiot eller vad ni vill. För en galen jävla bitch vart jag. Slog sönder hans bil så att han inte kunde åka till henne mer. Hade sönder i princip alla hans kläder och prylar. Ända sakerna jag lät bli va såna saker jag vet inte går att ersätta så som arvegods osv. Det sved nog rätt reält för honom men han sa bara att "de förtjänade jag" .

Äntligen någon som är ärlig istället för PK. Good for you Skål
  • Anonym (löjligt)
    Flickanx2 skrev 2015-02-17 21:08:47 följande:

Visa att du klarar dig bra ändå... eller vänta, jag menar BÄTTRE utan!

Och vad får dig att tro att hen öht bryr sig om du klarar dig bättre eller sämre?

Märkligt att så många är övertygade om att den person som precis bedrog och förnedrade dem bryr sig om dem....
  • Anonym (löjligt)
    Sgtwolf skrev 2019-06-27 14:36:02 följande:
    Att medvetet förstöra andras grejer är brottsligt. Så räkna med att få ersätta det du förstört och i värsta fall får du också en dom på dig. Tom i värsta fall någon månad i fängelse. Frågan är vad man vinner på det?

Måste du hämnas, gå ut och ha sex med någon annan själv. Ta kort eller filma när du riktigt njuter och sedan skicka korten/filmen till den partnern.
    Klart att du tycker så när du själv är otrogen, du vill väl ha det så smidigt som möjligt om du blir påkommen, eller hur Sgtwolf?

Vem har snackat om att ha sönder grejer förresten? Hämnas kan man göra på många olika sätt.

Nej, man måste inte hämnas, men om man vill det så är det faktiskt helt ok. Vill man inte att folk hämnas ska man ju inte bedra och förnedra andra. Som man bäddar får man ligga, handlingar och konsekvenser, du vet....
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (Filma) skrev 2019-06-27 14:47:59 följande:

Sen hade jag dumpat personen med orden. Jag måste avsluta med dig för jag längtar efter nästa gång med min älskare för mycket.

Anonym (?) skrev 2019-06-27 14:56:26 följande:
    Och Vad tror du att du får för svar då?? Kan tänka mig att den otrogna tänker "skönt nu är jag fri att träffa vem jag vill"?

Hahaha
    Som sagt, märkligt att så många människor inbillar sig att personen som bedrog dem öht bryr sig om dem.
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (?) skrev 2019-06-27 15:01:58 följande:
    Ja, det finns ju en anledning till att de är otrogna.. Även om jag tycker det är fel med otrohet så ör jag många gånger inte förvånad att höra om det. I en bra relation händer det inte...
    Då har du inte läst på, för faktum är att otrohet förekommer lika ofta i bra förhållanden, Ska man tro enkäter där de som är otrogna själv svarar så är problem i förhållandet INTE den vanligaste orsaken, den kom på typ tredje plats. Den vanligaste orsaken är "ombyte och spänning". En en annan intressant undersökning visade att otrogna människor var MER svartsjuka än andra och skulle bli tvärarga och avsluta förhållandet om deras partner gjorde likadant.

Så ja, otrohet förekommer visst i bra förhållanden. Vissa verkar bara tycka att de är ok att gå bakom ryggen på andra för att få vad de önskar men samtidigt inte tillåta sin partner få samma frihet. Och en person som tänker så är en egoist och kommer givetvis inte ångra ett skit annat än att de blev påkomna så givetvis kommer de vara väldigt tacksamma om deras otrohet får så lite konsekvenser som möjligt.
  • Anonym (löjligt)
    Sgtwolf skrev 2019-06-27 15:16:17 följande:
    Iom många beskrivit att dom slagit sönder bilar och saker i tråden där du tyckte det var bra att förstöra grejer och gav ett vacker vinglas till den som förstört egendom. Förutsatte jag att du tyckte det är bra att förstöra. Mitt fel, sorry.

Men om du nu också tycker det är fel att förstöra saker. Hur vill du hämnas?

En bra hämnd är väl att göra likadant och sedan trycka upp det i ansiktet?
    Det är inte upp till mig att avgöra hur andra ska hämnas, vill de slå sönder saker och ta konsekvenserna så är det helt ok för mig. Bara att avslöja personen för allt och alla kan vara en hämnd, många som varit otrogna som är skitskraja för att alla ska få reda på det. Det är upp till var och en. Dock tycker jag personligen att gränsen går vid att fysiskt skada någon och att dra in ungarna i sin hämndlystnad som vissa tyvärr gör.

Personligen tyckte jag det snubben som satte ut alla prylar i garaget var ganska trevligt. En polare till mig som satte alla sin sambos prylar på altanen och avslöjade henne för alla genom ett facebookinlägg där han skrev något i still med "Dina prylar står på altanen, jag hoppas din älskare har gott om plats" var rätt najs den medCool
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (?) skrev 2019-06-27 15:23:01 följande:
    Haha det där kommer jag aldrig tro på,spelar ingen roll vad enkäter säger. Behöver man spänning måste man se till att man får det i sitt förhållande! Och båda partner måste amstränga sig så pass att det inte finns anledning att gå någon annanstans. Behöver man ombyte så är det ju inte sin partner man vill ha utan någon annan? Är det ett bra förhållande?
    Tja vill du tro på dina egna inbillningar istället för fakta så är det väl upp till dig. Men det kommer liksom inte göra inbillningar till sanning eller fakta. Det är bara att googla, all info finns där om du vill bilda dig...

Om man inte kan förstå att ett långt förhållande aldrig  kommer vara lika spännande år efter år så har man PERSONLIGA problem som inte kan skyllas på förhållandet. Om tycker att man måste ha ombyte och knulla olika personer så skulle man aldrig ha gått in i ett exklusivt förhållande. Återigen ett personligt problem inte ett problem i förhållandet. Om man på det har stora problem med ärlighet och feghet som gör att man hellre går bakom ryggen än löser problemen med sin partner så är det återigen ett personligt problem och inte ett problem i förhållandet.

Man måste skilja på personliga problem och problem i förhållandet, personliga problem GÖR att det blir problem i förhållandet sant, men källan till problemen ligger då inte i förhållandet utan hos individen och det är där man ska felsöka inte i förhållandet.
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (?) skrev 2019-06-27 15:23:01 följande:
    Haha det där kommer jag aldrig tro på,spelar ingen roll vad enkäter säger. Behöver man spänning måste man se till att man får det i sitt förhållande! Och båda partner måste amstränga sig så pass att det inte finns anledning att gå någon annanstans. Behöver man ombyte så är det ju inte sin partner man vill ha utan någon annan? Är det ett bra förhållande?
    Tja vill du tro på dina egna inbillningar istället för fakta så är det väl upp till dig. Men det kommer liksom inte göra inbillningar till sanning eller fakta. Det är bara att googla, all info finns där om du vill bilda dig...

Om man inte kan förstå att ett långt förhållande aldrig  kommer vara lika spännande år efter år så har man PERSONLIGA problem som inte kan skyllas på förhållandet. Om tycker att man måste ha ombyte och knulla olika personer så skulle man aldrig ha gått in i ett exklusivt förhållande. Återigen ett personligt problem inte ett problem i förhållandet. Om man på det har stora problem med ärlighet och feghet som gör att man hellre går bakom ryggen än löser problemen med sin partner så är det återigen ett personligt problem och inte ett problem i förhållandet.

Man måste skilja på personliga problem och problem i förhållandet, personliga problem GÖR att det blir problem i förhållandet sant, men källan till problemen ligger då inte i förhållandet utan hos individen och det är där man ska felsöka inte i förhållandet.
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (?) skrev 2019-06-27 15:50:17 följande:
     Jadå, och om du vill fortsätta tro att all info på Google är sann så är det upp till. dig. Jag har min åsikt och du din, därför alla reagerar och ser olika på otrohet..vad är rätt och vad är fel..
    Eller hur, för folks egna inbillningar är ju så mycket pålitligare är undersökningar där otrogna själv fått svara... så är det ju.

PS! Google är en sökmotor, den letar fram all information som finns tillgängligt, dvs både sanna och falska saker. Men jag förmodar att du oxå tycker forskning och alla slags undersökningar är fejk enbart för att de finns på google.
  • Anonym (löjligt)
    Sgtwolf skrev 2019-06-27 15:41:20 följande:
    Tror inte att de som är otrogna är rädda för att partnern hänger ut dom efter att blivit avslöjad. Kanske hellre rädd att någon sur granne eller någon som blivit nobbad, får nys på affären och avslöjar det för partnern. Är oftast partnern som då också blir mest sårad av avslöjandet.

Jo det är ju en "snäll" hämnd. Att ställa ut grejerna.
    Inte alla såklart, människor är ju olika, men ganska många skulle jag tro. Men som sagt det finns många sätt att hämnas och var och en får hitta ett sätt som de tror kommer ha bäst effekt.

Jo, det är ganska snällt, men poängen är som sagt att jag inte tycker att man kan påstå att all hämnd är fel ocha tt det alltid är bättre att låta bli. En hämnd kan vara befriande och hjälpa en komma vidare, även en snäll hämnd. Dessutom tycker jag det är viktigt att folk som beter sig illa mot andra får en kraftig markering att sånt beteende inte är ok. Det ska kännas att bete sig illa mot andra så man tänker sig för nästa gång.
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (?) skrev 2019-06-27 16:08:48 följande:
     Tro på vad du vill..jag tror på mitt av vad jag sett i verkliga livet tills jag blir bevisad motsatsen även där i verkliga livet...

Nejdå, det finns bra forskning, men enkäter där folk får svara om otrohet är för mig ingen tillförlitlig källa..så blanda inte in annan forskning,
    Ehm, du vet väl att enkäter är till just för att få en samlad bild och inte enbart vad man sett i sin egen lilla bubbla.

Där folk som själva pysslar med sånt själva får svara är förmodligen klart mer trovärdigt än vad var och en tror. Sen kan jag absolut förstå att människor ibland hellre vill tro på sina egna teorier än kalla fakta för att det känns bäst så. Och det verkar vara poppis att tro att folk inte är otrogna helt enkelt för att de vill för att man inte vill tro att människor kan vara så egoistiska och falska helt enkelt för att de vill det utan man vill hellre tro att et finns någon djupare mening, som gör att folk beter sig så efter år av lidande och missnöje. Men personligen tycker jag det är bättre att se verkligheten som den är hur man vill att den ska vara.
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (B) skrev 2019-06-27 16:46:09 följande:

Om partnern är otrogen är man ju en del av det, så varför hämnas?

Förklara gärna hur du är den del i att din partner fick för sig att knulla någon annan?

Tvingade du din partner att göra det under hot? Drogade du din partner och fick personen att göra det medvetslös? Satt du i flera år och krävde att din partner skulle göra det?
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (B) skrev 2019-06-27 20:05:35 följande:
    Är man otrogen är det uppenbarligen fel i relationen. Man är två i en relation.
    Ja man är två i relationen men man är bara ensam i ansvaret för sina beslut. ALLA går ju inte ut och knullar runt så fort de blir missnöja, bara vissa gör det. Man har alltid ett val och den kan man ju knappast skylla på sin partner.
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (B) skrev 2019-06-27 20:56:49 följande:
    Såklart man väljer. Men vi är människor. Man behöver nån typ av bekräftelse, eller något annat. Det man inte får hemma.
    Ja vi är människor men de som väljer att INTE vara otrogna är oxå människor, så vissa människor verkar bara göra jävlig korkade val medan andra inte gör det. OCh fortfarande så kan man inte påstå att det är problem i förhållandet som får människor att vara otrogna, det är deras egna val som gör det.
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (B) skrev 2019-06-27 21:21:00 följande:
    Så du vägrar se din del i det hela? Moget...
    Jag kan absolut se min del i FÖRHÅLLANDET, jag vägrar däremot ta ansvar för andras val. Omoget är att vägra ta ansvar för sina val opch handlingar, riktigt omoget.
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (Filma) skrev 2019-06-27 22:55:42 följande:
    Nej.

Men det kan väl aldrig vara bådas fel att en väljer att gå bakom ryggen.
    Så om jag slår en betonplint i huvudet på dig så är det ditt fel oxå?

Det är väl klart att det BARA är ens fel att en beter sig som en idiot?
    Hur tänkte du där? 
    MÅSTE man gå bakom ryggen eller finns det andra sätt att hanterta missnöje?
    Om det finns andra sätt hur kan du då påstå att det är bådas fel att en VALDE att bete sig som en idiot när det fanns andra alternativ?
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (Olkp) skrev 2019-07-09 21:03:11 följande:

Mitt ex hade börjat knulla/datea en kompis bakom ryggen på mig.

När jag fick reda på det konfronterade jag inte henne, jag knullade hennes supersexiga 18-åriga syster jag velat göra på länge, tog ett foto på oss när jag tog henne bakifrån i badrummet och gjorde slut med att skicka det till henne.

Vilken 18-åring går med på att knulla syrrans kille? Låter som att det var en väldigt fucked up familj. Det kanske var lika bra att det tog slut?
  • Anonym (löjligt)
    Anonym (Typ samma) skrev 2019-07-11 00:48:36 följande:
    Min tjej var otrogen mot mig. Tja, jag satte på hennes syrra och gjorde precis som föregående gjorde talare här. Skickade bild till exet. Dom systrarna blev inte mycket till vänner. Desto mer hatad blev jag. Men.. Var helt klart värt det ;)
    Jo jag kan absolut förstå varför du gjorde det och det kan ditt ex gott ha, men det jag undrar över är vad för slags tjej ligger med sin syrras kille? Kan ju inte finna många hästar i staller där inte.... och med tanke på kvaliten på systrarna så är det kanske bäst att du kom ifrån dem?
Svar på tråden Hur hämnas ni på otrogna partners??!