• Anonym (Fru)

Kan jag vänta med cytotec?

Jag var på återbesök idag för min abort som jag gjorde för 4 veckor sen. Det var rester kvar och jag måste ta cytotec igen. Fick med mig tabletter hem som jag skulle ta ikväll.

Min fråga, kan jag vänta och ta dom efter helgen? Alltså jag är själv med mina två småbarn fram tills söndag kväll, finns ingen som kan hjälpa mig. Vet inte hur jag ska klara det själv. Plus att jag jobbar i veckan (i badhus..) och har redan varit sjukskriven länge pga aborten. Är det farligt att vänta några dagar?

• Svar på tråden Kan jag vänta med cytotec?
  • Anonym (Fru)

Ingen?

• Anonym (hm)

Jag vet faktiskt inte, men kan inte tänka mig att nån dag skulle göra någon skillnad. Så länge du inte mår dåligt eller har ont utav resterna som finns kvar?

Ring 1177 eller mvc imorgon och rådfråga :)

• Anonym (Gynekolog)

Ja, du kan vänta med cytotec, några dagar spelar ingen roll. Om du skulle få tecken till infektion (som man kan få pga rester), dvs feber, ont över livmodern och illaluktande flytningar, så ska du förstås till gynakuten.

• Anonym (Fru)
    Anonym (Gynekolog) skrev 2015-02-11 17:57:36 följande:

Ja, du kan vänta med cytotec, några dagar spelar ingen roll. Om du skulle få tecken till infektion (som man kan få pga rester), dvs feber, ont över livmodern och illaluktande flytningar, så ska du förstås till gynakuten.

Jag ska äta antibiotika för bakteriell vaginos bara! Jag frågade om jag hade någon infektion men det hade jag inte! Så då väntar jag med cytotec tills på söndag kväll ????
  • Anonym (Gynekolog)

Vänta till söndag, det blir bra!

• Anonym (Gynekolog)

Hej TS! Hur går det? Har du tagit cytotec?

• Anonym (Fru)
    Anonym (Gynekolog) skrev 2015-02-16 21:56:20 följande:

Hej TS! Hur går det? Har du tagit cytotec?

Japp, men inget hände så ska skrapas idag
Svar på tråden Kan jag vänta med cytotec?