• Anonym (Rädd)

Fyra skrapningar, farligt?

I min ungdom så blev jag oplanerat gravid två gånger, ena gången på fyllan som 15 åring (hade inget vett i huvudet då tydligen) och det blev en kirurgisk abort. Andra gången åt jag p-piller men vart gravid, medicinsk abort som i slutet blev skrapning.

Vart planerat gravid några år senare, vart missfall och kroppen klarade det själv. Efter det har jag fått två barn. Vart gravid igen sen men vart MA, fick cytotec men vart skrapning.

Nu var jag planerat gravid men även denna gång blev det MA. Har fått min andra omgång cytotec men händer inget så ska alltså skrapas för fjärde gången.. Jag vill så gärna ha mer barn! Är det något som kommer påverkas av skrapningen? Jag vet att varje operation är en liten risk för infektion, men en infektion som upptäcks i tid leder väl inte alltid till sterilitet? Jag menar mer om det spelar någon roll om man gör en skrapning eller tio?

Som ni förstår så har jag aldrig haft problem med att bli gravid. Vill inte att det ska förstöras heller

• Svar på tråden Fyra skrapningar, farligt?
  • Anonym (Rädd)

Puff..

• Anonym (Lätt)

Jag har också jättelätt för att bli gravid så undrar också om det spelar någon roll hur många skrapningsar man gör..?

• Anonym (Nej)

Det är bara om man får en kraftig infektion som inte behandlas tillräckligt snabbt som det kan påverka. Så det är lugnt. Själv vill jag aldrig mer ha ungar eller vara hemskt gravid. Usch! ;)

Svar på tråden Fyra skrapningar, farligt?