• Jasmin Karlsson

Ni som gjort FET, vad har ni behandlats med?

Jag har gjort IVF för 4 år sedan med lyckat resultat och ska nu göra FET. Jag ska göra det Danmark men bor nu i Sverige. Jag har PCO och har ingen egen cykel och ska därför först ta p-piller för att på mens och sedan ska jag ska behandlas med östradiol 2 mg, 1 tablett 3 gånger/dag, och sedan åka för VUL på dag 12. Är det någon som vet om de skriver recept på östradiol i Danmark - kan jag hämta ut det i Sverige? Om min egen gyn här skriver ut det - vilket preparat ska det då vara? Jag kollade på fass och det finns en uppsjö med östradiol-preparat så jag tänkte höra vad som är vanligt här i Sverige? Jag ska ju fråga gyn också om hon vet säkert vilket det ska vara, men hon arbetar egentligen inte med fertilitetsbehandling.

• Svar på tråden Ni som gjort FET, vad har ni behandlats med?
  • kittykat

Nu senast, när jag gjorde stimulerat. Prognyn & crinone. Prognyn verkar vara det som är vanligast men jag har ju inte pco så vet inte om det är ngn skillnad? Din klinik bör veta vad som passar dig bäst.

• Jasmin Karlsson
    kittykat skrev 2015-02-18 16:21:26 följande:

Nu senast, när jag gjorde stimulerat. Prognyn & crinone. Prognyn verkar vara det som är vanligast men jag har ju inte pco så vet inte om det är ngn skillnad? Din klinik bör veta vad som passar dig bäst.

Du menar progynon? Den låter iallafall bra för det är östradiol 2 mg.
  • kittykat
    Jasmin Karlsson skrev 2015-02-18 18:48:01 följande:
    Du menar progynon? Den låter iallafall bra för det är östradiol 2 mg.
    Ja just det Jag tog 1x3 per dag förresten.
Svar på tråden Ni som gjort FET, vad har ni behandlats med?