• Anonym (Mimmi)

Försats bebis, göra abort?

Jag och min sambo har haft avbrutet sex dom senaste åren. Det har funkat bra för oss som inte vill ha några barn just nu. Men nu tror jag att jag är gravid, eftersom min mens är sen ca 2 veckor. 

Hade jag blivit gravid av att han kom i mig hade vi nog behållt barnet eftersom vi egentligen är emot abort, men eftersom denna bebis förmodligen är gjord av en försats så är vi rädda att konkurrensen  var för dålig och att ungen kan bli konstig. 

Någon som har erfarenheter av detta? Väldigt oroliga.

• Svar på tråden Försats bebis, göra abort?
  • helene 355

NEJ de blir inge fel på ungen för att de är försats. och att använda abort som preventivmedel så som ni faktiskt gör, är fruktansvärt! och hoppas ni slutar med detta efter den här gången!

sen kan ju gravtest vara en ide.

• Erizajo

Haha nej barnet påverkas inte negativt av att det är försats!! Men vill man inte ha barn ska man väl använda skydd???!

• CissiJissi

Mitt råd är att glömma att detta hände av försats för det har absolut ingenting med saken att göra, graviditet är ett mirakel när det blir till oavsett hur. Svaret på abortfrågan har du redan gett, ditt svar är nej då ni är emot abort och tänker behålla. Försats eller ej är helt irrelevant!!!:) får jag säga grattis eller är det helt opassande??:);)

• Anonym (Nej.)

Eh varför skulle det vara fel på bebisen pga att den är skapad av en försats? Att det ens blev ett barn visar att det är bra ägg och spermier.

• yodi

varför skulle bebisen på något viss vara "sämre" för att den blev till genom försatsen?

när man aktivt skaffar barn och blir gravid så vet man inte om spermien kom från för satsen eller satsen heller för den delen.

• Morgana

Spermierna har ju simmat dit de ska alldeles själva, så det tror jag inte att du behöver oroa dig för. Dessutom vet jag inte ens om det finns något samband mellan dålig arvsmassa och dålig simförmåga..? En spermie med för många kromosomer lär ju bli tyngre än de andra och få svårt i konkurrensen, men annars..?

Svar på tråden Försats bebis, göra abort?