• Anonym (kille28)

Sommarjobb på skatteverket, lön?

Jag har fått en intervju för sommarjobb på skatteverket som handläggare på mindre ort. Jag är ekonom i grunden, relativt nyexad. Är det någon som har koll på vad man kan ge för löneanspråk?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Sommarjobb på skatteverket, lön?
  • eber4

Beror på vad det är för roll som är aktuell. Du bör ju också kolla möjligheterna att göra jobbet svart. När det är ett sommarjobb så där under begränsad tid är det oftast mest lönsamt och man behöver inte bekymra sig om pensionssparande och sådant.

• Anonym (kille28)
    eber4 skrev 2015-03-11 17:51:50 följande:

Beror på vad det är för roll som är aktuell. Du bör ju också kolla möjligheterna att göra jobbet svart. När det är ett sommarjobb så där under begränsad tid är det oftast mest lönsamt och man behöver inte bekymra sig om pensionssparande och sådant.

Eftersom det är ett jobb på skatteverket så är det nog inte så aktuellt att jobba svart :)
  • eber4
    Anonym (kille28) skrev 2015-03-11 22:39:12 följande:

Eftersom det är ett jobb på skatteverket så är det nog inte så aktuellt att jobba svart :)

Är de noga med sådant där? De om någon borde väl ha koll på knepen för att komma runt det.
  • Zerstören

När jag arbetade som skattehandläggare på Skatteverket (i form av sommaranställning), fick vi 18 500 kr i grundlön. Semesterersättning om du inte tog ut semesterdagar. Vad jag förstår är det runt 18 000 kr - 21 000 kr som är aktuellt för sommaranställningar.

• Anonym (ka krävande)

Jah ska kräva mer. Jag ska på intervju hos skatteverket för sommarjobb och jag ska kräva 32 000. Jag läser på 3 året, juridik. Och jag sitter inte hemma och pluggar ihjäl mig för bara 18 000

• Zerstören

Kan tipsa dig om att den taktiken kommer inte hjälpa dig. De har ingen brist på sökande med som läser juridik eller ekonomi. När jag arbetade var det en som överklagade tillsättningarna (han ansåg att han blev diskriminerad) och som motivering skrev han bland annat att 18 000 kr var oseriöst, minst 25 000 kr skulle vederbörande ha. Kammarkollegiet dömde inte till hans fördel om vi säger som så.

• noisepop
    Hej!

Såg denna tråden och tänkte passa på att ställa en fråga. Ska på intervju för ett sommarvikariat som skattehandläggare nästa vecka.

Hur såg era intervjuer ut? Har inte haft något liknande jobb innan och är därför tacksam för lite info så jag kan förbereda mig på bästa sätt.
Svar på tråden Sommarjobb på skatteverket, lön?