Sparkar och gnyr högt under natten
Vår son har börjat sparka hejvilt med båda benen samtidigt. Alltså, han drar upp båda benen och dunsar ner i madrassen med dem, flera gånger under perioder. Och gnyr högt samtidigt, allt i sömnen. Om man inte plockar upp honom snabbt så kommer han tids nog vakna helt av det. Mat vill han inte ha när det är så, så det är inte problemet, däremot att man måste plocka upp honom varje gång det är så. Ofta blir det efter att han ätit, men kan bli utan att han ätit direkt också. Han lugnar sig oftast direkt så fort han blir upplockad, har inte hunnit vakna ännu liksom och bara sover lugnt vidare i famnen, men börjar direkt korva sig när man ska lägga ner honom igen. Fortfarande i sömnen liksom. Så det är ett evigt försökande med att lägga ner honom utan att han märker det. Och spjälsängen har höga kanter och jag är kort... så det tar fleera försök innan man eventuellt lyckas. Spelar ingen roll om jag skulle lägga ner honom bredvid mig, så det handlar inte om närhetsbrist, att han inte vill ligga ifrån mig liksom.
Vad beror sånt på tror ni? Magknip känns inte alltför troligt, inte smärtsamma sådana i alla fall, då skulle han låta mycket mer.
Några tips från er som kanske haft liknande problem?