När och hur börja att försöka få ungen sova längre perioder under natten? Kanske sova hela natten till och med?
Vår son är snart fem månader men vaknar flera gånger per natt och jag är dödstrött. Vanligt problem, jag vet, men det kanske går att försöka göra något åt det redan?
Lägger honom vid halv åtta-åtta på kvällen. Han får en flaska och äter oftast mellan 130-210 ml. Han brukar vakna första svängen redan vid nio-tio. Det är lite olika. Han äter då också, oftast ca 120 ml. Sen vaknar han vid tolv, äter kanske 120-150 ml. Sedan vaknar han vid tre och kan smälla i sig 180 ml. Sedan är det vid fem-sex tiden som han vaknar, ibland helt och ibland att han äter kanske en 120 ml igen och sover lite till.
Däremot, mellan alla dessa klockslag brukar han korva och sparkas så man måste lyfta upp honom, i sömnen men ändå, han skulle vakna till helt om jag inte lyfter upp honom. Så det är en hel del uppvak för mig. Han äter oftare på natten än på dagen också... Så det är liksom förskjutet på nå vis och jag vet inte hur jag ska göra. Hör ju om alla som har ungar som sover hela nätter, eller bara vaknar en eller två gånger. Går det av sig själv att han börjar hoppa över flaskor eller måste jag göra nåt åt det? Och vad?