• LängtaBaby2013

Hur gammal var du då ni började med syskonförsök?

Jag var 35 då jag fick första barnet efter 3 års längtan och flera ivf-behandlingar. Nu är barnet 8 månader och jag funderar mycket på när vi ska börja med syskonförsök. Även om jag vet att de kan ta länge, om det ens lyckas, så vill jag inte har för tätt mellan barnen. Samtidigt tänker jag ju på min ålder också, så nu är jag nyfiken på hur gamla ni var då ni började med syskonförsök.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammal var du då ni började med syskonförsök?
  • Kasperina

Fick första barnet några månader innan jag fyllde 38 efter nästan tre års försök och två mf.
    När jag fyllt 40 sa jag åt sambon att nu kunde vi inte skjuta upp det längre om vi skulle kunna göra något seriöst försök, och då kläckte han ur sig att han bestämt sig för att han inte ville ha fler barn. Åtminstone inte med mig. Efter ett drygt halvårs diskussioner och funderingar valde vi att gå skilda vägar (inte bara pga syskonfrågan), och jag åkte till Danmark 2 månader före min 41-årsdag för att göra ett första syskonförsök på egen hand. Det tog sig på första försöket, men slutade med MA i v11. Åkte ner igen två månader efter min 41-årsdag och blev gravid igen Lillasyster föddes en månad före min 42-årsdag.

• Mascaraklumpar

Första barnet kom oplanerat då jag var 20. Nu är jag 29 och vi har precis börjat försöka igen.

• Mascaraklumpar

Hur fungerar det med subventionering av Ivf-försök efter att man lyckats en gång? Får man tre nya då?

• Susodus

Första barnet föddes när jag var 33/34, andra 37, nu 39 försöker jag med tredje.

• Smulan 89

Fick första barnet när jag var 21 år, andra när jag var 22 år. Då var första 9 mån, när vi började försöka. Tredje kommer när som helst (är i v 39+3) och jag är nu 25 år. Alla planerade.

• Kasperina
    Mascaraklumpar skrev 2015-03-28 12:40:23 följande:

Hur fungerar det med subventionering av Ivf-försök efter att man lyckats en gång? Får man tre nya då?

Jag tror inte något landsting subventionerar syskonförsök. Ring er fertklinik och fråga vad som gäller där.
Svar på tråden Hur gammal var du då ni började med syskonförsök?