• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya
    JJ15 skrev 2015-05-26 13:30:13 följande:

Tack tjejer <3 har precis stigit upp ur sängen för första ggn för dagen. Läskigt hur svag man kan känna sig.

Beya - du får veta resultatet direkt ifall du tagit blodproverna i förväg :) jag tog blodproverna förra veckan och har tid för kub på fredag. Spännande! :)

Ja det har jag gjort:) det var ju skönt det iaf:)
  • Beya
    Kauwe skrev 2015-05-26 13:41:47 följande:
    Kan du ge mig källan Beya? Skulle gärna kola upp detta närmare, då jag även inledde min gravidited med magsjuka... Obestämd
    JJ15 skrev 2015-05-26 08:58:55 följande:

Sjukskriven resten av veckan och läkarn har skrivit ett recept på primperan (verkar vara vanligt här i Finland mot illamåendet). Är sängliggandes, känner mig som en zombie. Sovit riiiktigt dåligt inatt. Hoppas att veckan börjat bättre för er andra mammor!

Var bor du, JJ15? Här är en Esbo-bo...

Det var en artikel i Aftonbladet så den källan är kanske inte speciellt säker får vi hoppas.
  • JJ15
    Kauwe skrev 2015-05-26 13:41:47 följande:

Kan du ge mig källan Beya? Skulle gärna kola upp detta närmare, då jag även inledde min gravidited med magsjuka... Var bor du, JJ15? Här är en Esbo-bo...

Jag bor i norr (Meri-Lappi), just vid gränsen till Sverige :) roligt att det finns fler som är bosatta i Finland, systemen verkar vara ganska olika i vardera land.
  • JJ15
    Elin87 skrev 2015-05-26 13:55:45 följande:

Förstår dig, jag har varit hemma i 3 veckor nu. Sjukskrev mig själv en vecka och sen gick jag till doktorn och han sjukskrev mig direkt!

Spydde hela tiden nästan när jag var uppe. Fick lergigan comp som minskade kräkningarna lite men det går upp och ner, måste ligga ner större delen av dagen och kämpar än med illamåendet och kräkningarna (är i v11) och längtar efter att få tillbaka energin i kroppen!

Det är så otroligt jobbigt att må såhär. Så länge jag ligger ner är allt ok. Men så fort man sitter eller står upp så kommer illamåendet. Hoppas att du .. vi .. börjar må bättre snart! <3
  • Elin87
    JJ15 skrev 2015-05-26 14:49:54 följande:

Det är så otroligt jobbigt att må såhär. Så länge jag ligger ner är allt ok. Men så fort man sitter eller står upp så kommer illamåendet. Hoppas att du .. vi .. börjar må bättre snart! <3

Precis! Var så dum en helg och följde med min sambo och hans familj till deras stuga som vi hade lovat flera veckor innan. Tänkte att jag har ju fått medicin och de har ju toalett med. Ojoj..Visst bilresan gick okej får jag säga då jag kunde sova och vi kunde svänga av och spy i skogen. Men väl där..6 personer och 1 toalett. Så spänd över att den skulle vara upptagen..försökte vara social så låg inte ner så mycket som jag borde..så jag spydde hela tiden! Fick inte ens behålla vattnet sista dagen och sprang ut och kräktes bakom huset. Jag var så slut på att jag grät och ville ge upp!

Efter det går jag helst ingenstans om jag nu inte måste. Är så orolig över att detta kommer fortsätta in i andra trimestern också för mig. Men hoppas inte, hoppas vi blir bra snart! <3
  • JJ15
    Elin87 skrev 2015-05-26 18:15:31 följande:

Precis! Var så dum en helg och följde med min sambo och hans familj till deras stuga som vi hade lovat flera veckor innan. Tänkte att jag har ju fått medicin och de har ju toalett med. Ojoj..Visst bilresan gick okej får jag säga då jag kunde sova och vi kunde svänga av och spy i skogen. Men väl där..6 personer och 1 toalett. Så spänd över att den skulle vara upptagen..försökte vara social så låg inte ner så mycket som jag borde..så jag spydde hela tiden! Fick inte ens behålla vattnet sista dagen och sprang ut och kräktes bakom huset. Jag var så slut på att jag grät och ville ge upp!

Efter det går jag helst ingenstans om jag nu inte måste. Är så orolig över att detta kommer fortsätta in i andra trimestern också för mig. Men hoppas inte, hoppas vi blir bra snart! <3

Usch vad jobbigt! Förstår precis vad du menar, minns inte ens när jag varit någonstans på besök senast. Endast hos den närmaste som redan vet, där behövs inga lögner om man helt plötsligt måste låsa in sig på toan länge.
  • bebba83

Massa krya på sig kramar till er som mår pyton. Hoppas verkligen det lägger sig för er snart! <3

• Pyret 85

Varit på vul ikväll och sett den lilles hjärta ticka fint. Den hade dessutom hicka och rörde sig. Spännande! Hon sa att jag va i v.8+4 och jag trodde själv 8+5.

• SsJj
    Pyret 85 skrev 2015-05-26 22:33:53 följande:

Varit på vul ikväll och sett den lilles hjärta ticka fint. Den hade dessutom hicka och rörde sig. Spännande! Hon sa att jag va i v.8+4 och jag trodde själv 8+5.

Hur kommer det sig att du gjorde vul? Va roligt att se den lille så tydligt och få bild! :) Mitt vul och min app skiljde också en dag men i slutändan kommer bebisen ändå när den själv behagar.. :)
  • Pyret 85
    SsJj skrev 2015-05-26 22:44:02 följande:
    Hur kommer det sig att du gjorde vul? Va roligt att se den lille så tydligt och få bild! :) Mitt vul och min app skiljde också en dag men i slutändan kommer bebisen ändå när den själv behagar.. :)
    Jag kontaktade privat gyn för mina mf innan denna grav. Hann dock bli gravid innan och var i v.4 när jag var där och då såg hon bara en slemhinna. Hon ville träffa mig igen efter tre veckor men det blev efter 5 för dom strulade till det med tiderna.
Svar på tråden BF december 2015 :-)