• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • evve88
    Hemlig78 skrev 2015-05-29 09:21:16 följande:

självklart, hoppas bara på det bästa för dig o din lilla bebis

Tack så mycket <3
  • Pyret 85
    evve88 skrev 2015-05-29 08:42:51 följande:

Har fått reda på att det är 50% risk att mitt barn bär på en dödlig sjukdom.

Får svar på onsdag. Jag bara gråter och har sån enorm ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Nån som har nått tips på hur man kan försöka tänka på annat? Eller knep för hur man ska tänka? Detta tar knäcken på mig....

Usch vad trist! Jag håller tummarna att din bebis inte har sjukdomen! kram till dig!
  • evve88
    Pyret 85 skrev 2015-05-29 09:40:43 följande:

Usch vad trist! Jag håller tummarna att din bebis inte har sjukdomen! kram till dig!

Tack <3 försöker intala mig att det faktiskt är 50 % chans också...
  • Hallonpaj

Får svar på onsdag. Jag bara gråter och har sån enorm ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Nån som har nått tips på hur man kan försöka tänka på annat? Eller knep för hur man ska tänka? Detta tar knäcken på mig....

Vilken jobbig väntan för er. Håller mina tummar {#emotions_dlg.flower}

Så svårt att säga hur du ska tänka för att det ska kännas bättre... Men bebisen mår ju bäst av en glad och avslappnad mamma, så försök att ägna tankarna åt de positiva 50%. Usch fy stackars dig <3

• evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-29 10:05:51 följande:

Vilken jobbig väntan för er. Håller mina tummar 

Så svårt att säga hur du ska tänka för att det ska kännas bättre... Men bebisen mår ju bäst av en glad och avslappnad mamma, så försök att ägna tankarna åt de positiva 50%. Usch fy stackars dig <3

Jo det är väl så, tror att de kanske lättar lite ju mer dagarna går och man vänjer sig lite vid tanken, får hoppas på det.

Tack för din omtanke <3
  • Kauwe
    laluna skrev 2015-05-29 08:43:27 följande:

Hej!

Ny här men måste bara få skriva av min oro. Är idag i v 11+6 och har blödningar titt som tätt :( va på gynakuten i måndags efter en störtblödning hos bm och fick då se en sprattlande liten filur med ett litet hjärta som slog så fint :) läkaren kunde inte hitta någon orsak till blödningen utan sa åk hem och va lycklig detta är bara vad vi kallar för oförklarlig blödning. Lättnaden och lyckan va total tills igår då jag började blöda igen :( Detta är min 5 gång med blödningar och jag håller på att bli tokig! Någon annan här som är med om samma sak? Skall göra kub på tisdag och är nu super rädd att något skall vara fel :(

Jag är 11+4 idag och har i praktiken blött varje dag sen vecka 6 (under dessa sex veckor kanske 6-7 dagar som jag inte blött alls). Ibland blöder jag mera, t.o.m. levrat blod, ibland mindre (brunt eller röd/rosa). Vet inte om det ännu är någon där inne...

Här får vi inte extra vul "bara" för blödning, men har bokat kub 2.6. så måste vänta tills dess. Vågar inte hoppas så mycket... På bvc sade de åt mig att vissa blöder genom hela graviditeten utan att veta varför. Med ettan blödde jag en aning i vecka 6, men inte sen mer, så detta är mycket "värre"...

Hemskt jobbigt att inte våga glädjas och se framemot december!
  • Beya
    evve88 skrev 2015-05-29 09:54:57 följande:
    Tack <3 försöker intala mig att det faktiskt är 50 % chans också...
    Nej vad fruktansvärt jobbigt! :( ja du får försöka fokusera på att det är lika stor chans att allt är bra.
    Har väntat en månad på besked en gång om jag har en allvarlig sjukdom, så jag förstår din känsla lite även om det inte går att jämföra helt. All styrka till dig och hoppas veckan går fort!
  • Beya
    JJ15 skrev 2015-05-29 07:37:57 följande:

Har sovit såå dåligt inatt, vaknat vid fem och har inte kunnat somna om. Är så nervös inför dagens KUB.

Förstår jag, kommer säkert inte kunna sova nästa vecka heller när det är min tur.
    Hur har det gått?
  • SsJj

Fy va hemskt att få veta något sådant. Förstår att det känns långt till onsdag! :( <3 Försök koncentrera dig på dom bra procenten så ska jag också hålla tummarna allt vad jag kan!! Kram!
  • JJ15
    Beya skrev 2015-05-29 16:17:34 följande:

Förstår jag, kommer säkert inte kunna sova nästa vecka heller när det är min tur.

Hur har det gått?

Vo fick inte alls nå resultat direkt.. måste vänta några veckor och dem hör av sig endast ifall det är oroande resultat. Men barnmorskan sa att det hon ser verkar det som en frisk liten krabat som gjorde kullerbyttor och sög på tummen. En sån lättnad att se en pigg liten!
Svar på tråden BF december 2015 :-)